ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ویتامین "دی" به آنها نمی رسد

پوکی استخوان زنان ایران

از نتایج حجاب تحمیلی به آنهاست! 
 
 
 
 

 

اظهارات رئیس اداره سلامت میانسالان و بانوان وزارت بهداشت بار دیگر تائید عواقب حجابی است که به زنان ایران تحمیل شده است. وی ضمن اشاره به آمار بالای کم تحرکی و چاقی میان زنان، بیماری‌های قلبی و عروقی گفته است از جمله علل مرگ زنان ایران بین سنین 30 تا 70 سال را برخی کمبودها مثل کمبود ویتامین دی است و ادامه داد:

کمبود ویتامین« دی» به طور خیلی جدی، مشکل بسیار شایع بین زنان در کشور است. تامین این ویتامین روی سلامت دستگا‌ه‌های مختلف بدن و پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا، سلامت استخوان‌ها، عضلات و افزایش قدرت و حفظ تعادل آنها تاثیرگذار است. مکمل ویتامین «دی» مورد نیازخانم‌ها به صورت قرص‌های 50 هزار واحدی توصیه می‌شود، حداقل ماهی یک عدد و در مورد کسانی که در معرض خطر هستند مثل آنهایی که در فضای سربسته زندگی می‌کنند یا در مناطقی که کمبود ویتامین "دی" شایع‌تر است، هر دو هفته یک بار از این ویتامین‌ها استفاده کنند.

49 درصد خانم‌ها به درجاتی از افزایش وزن و چاقی مبتلا هستند و 48 درصد آنها زندگی کم تحرکی دارند.

منبع اصلی تامین ویتامین دی نور آفتاب است که کمبود آن باعث پوکی استخوان می شود و دلیل اصلی نرسیدن نور آفتاب به زنان ایرانی حجابی است که به آنان تحمیل شده و ممنوعیت هائی که برای استفاده از دریا رفتن آنها وضع شده است.

پیک نت 30 مهر

 
 

اشتراک گذاری: