ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بازی تکراری رهبر

از بیم پذیرش مسئولیت! 
 
 
 
 

 

در چند روز اخیر، یکبار دیگر رهبر جمهوری اسلامی مقامات را جمع کرده و نظرات دیگری درباره اجرای برجام داده است. البته اول یک نامه نوشت و سپس نامه را در این جمع تشریح کرد.

 دولت مذاکره می کند، مجلس تصویب می کند و باز رهبر روی سر همه نظراتی را می دهد که باید اجرا شود. یعنی ادامه دخالت مستقیم و آشکار و پنهان در تمام مسائل مملکتی و از آن بدتر، دم به دم و متاثر از فشارهای جناح راست نظر عوض کردن و بقول آیت الله خوئینی ها "هر روز مملکت را به یک طرف کشاندن". سیاستی که در همین برنامه اتمی هم ایران را به کام تحریم ها برد.

بدنبال سخنان اخیر علی خامنه ای در باره نحوه اجرای برجام و اعلام نظراتی که نه عملی است و نه قانونی خبرگزاری ایلنا با مسعود پزشکیان عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفتگو کرد. پزشکیان با خوش بینی در باره این نامه و سخنان تازه رهبر گفت:

مقام معظم رهبری با تحریر نامه سعی‌ کردند، مجموعه اختلاف‌های موجود درخصوص برجام را به یک وحدت و جمع‌بندی مشخص برساند تا دیگر گروه‌های موافق و مخالف برجام روبروی هم صف‌آرایی نکنند. در فضایی که برخی تداعی می‌کردند اگر کسی با برجام مخالفت کند، ضد رهبری است؛ نامه رهبری به‌ نوعی نقطه پایانی بر این جدل‌ها بود و البته هم‌اکنون هم برخی سعی می‌کنند،‌ این نامه را در راستای نظرات خود تفسیر کنند.

رهبر آنچه در مجلس و شورای‌عالی امنیت ملی تهیه شده‌ بود را تایید کردند و شروطی هم برای اجرای برجام پیش‌روی دولت، شورای‌عالی امنیت ملی و مجریان برجام گذاشتند تا با نظارت دقیق برجام را در راستای منافع ملی اجرا کنند

این ‌که در عمل، اجرای برجام چه مسیری طی خواهد کرد، قابل پیش‌بینی نیست.

پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: