ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هاشمی رفسنجانی:

میخواهند مخالفت با "برجام"

را تا انتخابات کش بدهند!  
 
 
 
 

 

هاشمی رفسنجانی در دیدار با شماری از مردم استان همدان که با وی دیدار کرده بودند گفت:

سرنوشت برجام و انتخابات، به عنوان دغدغه‌ شما نشان از قدرت بالای تحلیل سیاسی مردم استان و آگاهی آنان از شرایط روز دارد. عصر انفجار اطلاعات است، مردم آگاه تمام حرف‌ها را می‌شنوند و دیگر نمی‌توان با ظاهرسازی‌های سیاسی آنان را فریب داد.

بخواهیم یا نخواهیم جامعه ایران آگاه شده. جامعه‌ای که آگاه شد، سیاسی می‌شود و الان جامعه ما در سایه انقلاب سیاسی است.

کسانی که به فکر این هستند تا از مسیر انحراف افکار عمومی به اهداف خود برسند، اشتباه می‌کنند، چون جامعه آنها را نمی‌پذیرد و مهمترین استناد این شرایط، انتخابات سال 92 است که در آن فضای سنگین امنیتی، مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند و با انتخاب خویش اعلام کردند که این هشت سال تجربه تلخ برای همه‌ی تاریخ ایران کافی است و اگر کسی می‌خواهد به خاطر قدرت در میدان باشد و رقبا را با بی اخلاقی‌ها بیرون کند، با سد محکم مردم روبه‌رو می‌شود که حرف‌های خود را با رأی می‌زنند. مطمئن باشید مردم ایران حتی در روستاهای دوردست فهمیده‌اند که چه کسانی با شعارهای مردم فریب به فکر ماندن در قدرت هستند و چه کسانی دلسوز انقلابند. تدبیر، سیاست دولت برای حل مسأله هسته‌ای و امید روحیه‌ای است که در جامعه ایجاد شده و مطمئن باشید تا تدبیر و امید در جامعه باشد، کسی نمی‌تواند مردم و مسؤولان جمهوری اسلامی را با شعارهای تند در مسیر انحراف و متضاد با آرمان‌های امام بیندازد. با کار هنرمندانه و سیاسی تیم مذاکره کننده، مقاومت‌های دولت در مقابل فشارهای سیاسی اقلیت‌های تندرو و هدایت‌های رهبری، به شرایطی رسیده‌ایم که مردم خواهان رفع تحریم‌های ظالمانه هستند و مخالفان مذاکرات هسته‌ای و برجام نیز فهمیده‌اند که در این شرایط نباید برخلاف مسیر جریان افکار عمومی حرکت کنند.

نامه رهبری به رئیس‌جمهوری و پاسخ ایشان به آن نامه دو سند تاریخی در ماجرای فعالیت‌های هسته‌ای ایران و فرجام است. بعضی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند با گرفتن زمان و سپردن این مسأله به بعد از انتخابات، خوبی‌های انجام این کار را به نفع خویش مصادره کنند، اما اشتباه می‌کنند، چون همه کارها زمان‌بندی شده و دو طرف متعهد به رعایت زمان هستند. هرکس ایران و انقلاب را دوست دارد، قطعاً علاقه‌مند است تحریم‌ها برداشته شود.

همه می‌دانند که تعاملات بین‌المللی شرط رونق اقتصادی و برگشت کشور به مسیر کارهای اساسی و زیربنایی است و در این راه بانک‌ها که نقش مهمی در تعاملات بین‌المللی و اقتصاد جهانی دارند، باید فعال شوند که البته شرط آن برداشتن تحریم‌های ظالمانه است.

در آن فضای سنگین – 92-  مردم به پای صندوق‌ها آمدند و امروز علاوه بر مردم بخش عظیمی از مسؤولان کشور در همه‌ی استان‌ها و شهرستان‌ها امانتدار رأی مردم در صندوق‌ها هستند، پس وقتی مردم آماده هستند، مجری انتخابات آماده است و رهبری نیز رأی مردم را حق‌الناس خوانده‌اند، باید امیدوار بود که بهترین انتخابات تاریخ انقلاب در سرنوشت سازترین انتخابات برگزار می‌شود که البته شرط اساسی آن حضور فراگیر مردم است.

 برای صداوسیما هم باید حضور باشکوه مردم اصل باشد، چون رسانه‌ ملی نیز نباید جناحی عمل کند که البته اگر چنین کند، نتیجه معکوس می‌گیرد، آن‌گونه که در انتخابات گذشته گرفت، چون مردم همه چیز را می‌دانند.

البته حوادث سیاسی را نمی‌توان صد در صد پیش‌بینی کرد و نظر داد، ولی در شرایط بیداری مردم، آن چه قریب به یقین اتفاق می‌افتد، حضور پرشور آنان در انتخابات و انتخاب دلسوزان واقعی است.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به نگرانی بعضی از حاضران در خصوص انتخابات اسفندماه، گفت: همه باید مواظب باشیم و کسی که ایران، انقلاب، امام و آرمان‌های شهدا را دوست دارد، نباید کارهای تندی کند که مردم نا امید شوند و باید فضایی درست کنیم که مردم، گروه‌ها، احزاب، تشکیلات و جناح‌های مختلف در فضایی دوستانه و عاقلانه، رقابتی جدی کنند تا هر چه اکثریت مردم می‌خواهند، از صندوق‌های رأی بیرون بیاید.

رضایت جامعه از نتیجه انتخابات برای تداوم توسعه و تغییر نگاه بین‌المللی به ایران ضروری است، ما برای انتخابات با قانون سروکار داریم که حتی اگر مواردی را هم قبول نداشته باشیم، باید مراعات کنیم که قانون‌گریزی و قانون ستیزی در هر شرایطی پسندیده نیست. تبلیغات انتخابات باید صحیح و سالم باشد تا اکثریت مردم رأی خود را اعلام کنند.

پیک نت 7 آبان

 
 

اشتراک گذاری: