ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اسحاق جهانگیری:

مردم ایران شاهد اتفاقات

خوبی در کشور خواهند شد! 
 
 
 
 

 

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه کارخانه "آریا رنگ درخشان" در خدابنده زنجان با اشاره به تلاش دار و دسته مصباح یزدی و احمدی نژاد و محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان و احمد جنتی دبیر شورای نگهبان که در کابوس باختن مجلس شورا و مجلس خبرگان بسر می برند گفت:

امروز شرایط امیدوارکننده‌ای به وجود آمده است اما عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه این شرایط امیدوارکننده را نمی‌بینند، امید مردم را نشانه می‌گیرند و می‌خواهند دل مردم را خالی کنند و بگویند قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد اما مطمئن باشید خیلی اتفاقات در کشور خواهد افتاد و خواهیم دید.

دولت مصمم به ایجاد شرایط جدیدی بر کشور است. سیستم بانکی از بحران عبور خواهد کرد و بازار سرمایه مشکلات را از پیشرو برمی دارد. برای همه اینها برنامه ریزی و فکر شده و امیدواریم در سال آینده بتوانیم تحولی به وجود بیاوریم.

دولت خود را برای شرایط پساتحریم آماده می‌کند و در حال برنامه ریزی جدی است. غربی‌ها و سرمایه گذاران خارجی به شدت به ایران هجوم می‌آورند و منابع خارجی و منابع خودمان که بلوکه شده بود وارد کشور می شود. این مهم است که از منابع برای شکوفایی کشور استفاده کنیم و بخش خصوصی هم باید پای کار بیاید.

بخش خصوصی به دنبال سود است و باید به سودش برسد. بخش خصوصی محیط امن می خواهد و باید محیط امن برایش فراهم شود. مگر یک کشور که چند میلیون جوان بیکار دارد حق دارد که شرایط را برای سرمایه گذاران و ایجاد شغل جوانان فراهم نکند؟ دولت مصمم به ایجاد این شرایط است. بخش خصوصی هم مصمم است در پساتحریم سرمایه گذاری های جدی انجام دهد.

ما از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارس جنوبی استقبال می‌کنیم و دولت حتما از هر سرمایه گذار ایرانی در هر فصلی و در هر فعالیت اقتصادی قانونی حمایت خواهد کرد. پتروشیمی از مهمترین بخش هاست و ما باید به مهم‌ترین قطب صادرات پتروشیمی دنیا تبدیل شویم. نمی توانیم بگذاریم خارجی‌ها ببرند و بعد بگوییم انقلابی هستیم. ما باید حتما بتوانیم سهم خودمان را در این بخش برداشت کنیم.

در سال 94 شرایط سختی به ما تحمیل شد. ما پارسال نفت را بشکه ای 100 دلار می فروختیم اما امسال 43 دلار می فروشیم. نگذاشتیم ثبات اقتصادی کشور دوباره به هم بریزد و شاهد تغییرات عمده در نرخ ارز یا روند صعودی تورم باشیم. در برخی واحدهای تولیدی مقداری کندی فروش در تولیدشان تاثیر گذاشته است که امیدواریم با برنامه کوتاه مدتی که داریم این روند را اصلاح کنیم و چرخ تولید به خوبی بچرخد.

بخش صنایع غذایی و مصرفی از رشته‌هایی است که رقابت در آن وجود دارد و چند هزار واحد تولیدی از این بخش در کشور هستند. متاسفانه این اشکال گرفته می شد که بسته بندی های صنایع ایران مناسب نیست و در بازار بین المللی قابل عرضه نیست که امیدواریم واحدهایی مشابه این واحد باعث شوند مصرف کنندگان بین المللی از محصولات ایرانی استقبال کنند و انشاءالله واحدهای جدیدی نیز اضافه شود.

پیک نت 10 آبان

 
 

اشتراک گذاری: