ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اگر مملکت حساب و کتاب داشت

مجلس مسئول اطلاعات سپاه را

برای تحقیق "حج" چرا فرا نمی خواند؟ 
 
 
 
 

 

اخبار و نمایش های خیابانی در باره حادثه مکه و منا در ایران فروکش کرده است. اجساد بسیاری از قربانیان هم به ایران بازگردانده شده اما همچنان ابهام درباره موضوع اصلی برجای خود باقی است. یعنی ناپدید شدگان حادثه منا و مکه که گفته می شود بسیاری از آنها از فرماندهان سپاه و بویژه شاخه امنیتی سپاه بوده اند. حال یا بعنوان دیپلمات و یا غیر دیپلمات. فعلا یگانه نامی که در میان ناپدید شدگان بیشتر مطرح است همان "غضنفر رکن آبادی" سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان است که می گویند با انبوهی از اطلاعات مربوط به مناسبات جمهوری اسلامی با حزب الله لبنان در جریان حج امسال ربوده شده و حالا بعنوان ناپدید شده مطرح است. این که او را چه ارگانی و با چه برنامه ای به حج فرستاد؟ چقدر عقل و پیش بینی امنیتی در آن ارگان وجود داشت؟ آیا عوامل نفوذی در همان ارگان که رکن آبادی و بقیه ربوده شدگانی که نامشان اعلام نمی شود را به حج فرستاده بود آنها را دست اسرائیل ندادند؟

یکبار دیگر این اصل اساسی مطرح است که همیشه نفوذ اطلاعاتی در آن ارگان هائی صورت میگیرد که فعالیت آنها پنهان است و نه در ارگان های علنی و آشکاری مانند فلان وزارتخانه و یا در هیات دولت و یا حتی در مجلس. هرکس که جز این را تبلیغ کند باید دهان خودش را بو کرد! از جمله آقای رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با سابقه سربازجوئی در دهه 1360 که چند روز پیش طی سخنانی گفت:

" آمریکا درهمه نهادهای نظام آدم دارد. مسئولان کشور بدانند که آمریکا برای همه پرونده دارد

 ما هم اکنون یقین داریم که برخی از افراد در حال حاضر با سرویس‌های آمریکا و انگلیسی و صهیونیست‌ها همکاری می‌کنند. این صهیونیستهای خارجی بر روی افراد زیادی سرمایه گذاری کرده تا وقتی این افراد مسئول شدند غرب در تصمیم‌گیری‌های کشور از طریق این افراد نفوذ داشته باشد."

ایشان سعی کرد سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی را درباره تصمیم سازی نفوذی ها تئوریزه کند.

 

نیویورک تایمز که طبیعی است تا حدس بزند رکن آبادی را اسرائیلی ها برده اند، در تازه ترین شماره خود نوشت:

«غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان و یکی از افراد کلیدی در فعالیت های ایران در امور سیاسی لبنان و جنگ سوریه، مهمترین فرد ایرانی است که در 24 سپتامبر در حادثه منا در خارج از شهر مکه ناپدید شد.

حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران روز پنج شنبه گفت که شاهدان ایرانی آخرین مرتبه رکن آبادی را پس از حادثه منا دیده اند.

عربستان رکن آبادی را مغز متفکر ایران بر ضد متحدان منطقه ای اش می داند. وی از یک بمب گذاری جان سالم به در برد و مقامات امنیتی ایران در جلسات خصوصی خود می گویند عربستان دستکم دو مرتبه دیگر تلاش کرده بود رکن آبادی را ترور کند.»

 

اگر مملکت در و پیکر داشت، حداقل نباید مسئول اطلاعات سپاه "حسین طائب" برای پاسخگوئی به مجلس فراخوانده شود؟ نباید یک تیم کارشناس برای تحقیق تشکیل شود تا معلوم شود اسرائیل و امنیتی های عربستان از کجا و از کدام روزنه با خبر بودند که عده ای از فرماندهان امنیتی سپاه و از جمله رکن آبادی قاطی حجاج ایرانی به حج اعزام شده اند؟

پیک نت 10 آبان

 
 

اشتراک گذاری: