ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ستاد مبارزه با مواد مخدر:

مرگ زنان معتاد

در ایران 33 در صد بالا رفته! 
 
 
 
 

 

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد:

قیمت هر کیلو شیشه از ۱۸ میلیون تومان به ۵۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که پیش بینی می کنیم قیمت این مخدر به همراه قیمت هروئین همچنان افزایش داشته باشد.

کشف شیشه و روانگردان ها در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۱۰ درصد کاهش داشته و امسال یک‌هزار و ۲۴۳ کیلوگرم شیشه کشف شده که دلیل آن انهدام وسیع لابراتوارهای تولید شیشه در سطح کشور بوده است. در ۷ ماهه گذشته همچنین ۱۳۳ مورد کارگاه تولید شیشه منهدم شد.

با توجه به افزایش قیمت شیشه خطر تزریق هروئین و به تبع آن شیوع بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت در کشور افزایش پیدا می کند. سرنگ و وسایل پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی میان معتادان توزیع می شود تا کمتر شاهد شیوع بیماری ایدز باشیم.

اگر مواد مخدر سنتی ۱۰ ساله معتادان را به آخر خط برساند، روانگردان ها در طول ۳ تا ۵ سال معتاد را از پا در می آورند. تزریق شیشه نیز در طول یکسال معتاد را به آخر خط می رساند.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ هزار و ۱۸۱ قاچاقچی زندانی شده اند، البته آمار دستگیری ها بسیار بیشتر از این اعداد است، اما این تعداد محکوم و روانه زندان شده اند.

گزارش مستندی از بازگشت هروئین فشرده یا همان کراک در بازار مصرفی معتادان به مواد وجود ندارد، اما اگر روانگردان ها همچنان با افزایش قیمت روبرو شوند، به علت عدم دسترسی مصرف‌ کننده به کراک است که قیمت آن به مراتب ارزان تر از دیگر مواد مخدر است.

اگرچه زنان مصرف‌کننده ۱۰ درصد تعداد معتادان کل کشور را تشکیل می دهند، اما با این حال شاهد هستیم که مرگ زنان معتاد نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است. این آمار نشان می دهد زنان معتاد نسبت به مردان معتاد زودتر به آخر خط می رسند و همچنین استفاده زنان از روانگردان‌ها در کشور بیشتر شده است. به یکباره در شهریور ماه میزان مرگ و میر معتادان بالا رفت که باید دلیل آن بررسی شود.

پیک نت 11 آبان

 
 

اشتراک گذاری: