ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با محتشمی پور درباره دوران احمدی نژاد

همه درهای بسته

به روی تفکر حجتیه گشوده شد! 
 
 
 
 

 

علی اکبر محتشمی پور وزیر اسبق کشور و عضو مجمع روحانیون مبارز و سفیر جمهوری اسلامی در سوریه در زمان آیت الله خمینی که در جریان یک ترور نیز یک دست خود را از دست داد، با روزنامه اعتماد مصاحبه کرده و نکات مهمی را در باره نفوذ تفکر حجتیه در تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی مطرح کرده است. محتشمی پور که رابطه نزدیکی با آیت الله خمینی داشت و حتی تا پیش از انقلاب در دفتر او کار می کرد، دراین مصاحبه می گوید:

 

انجمن حجتیه ورود در سیاست را مانع کرده بود و طرفدارانش سیاست را تحریم کرده بودند و هیچ نقشی در مبارزات پیش از انقلاب نداشتند و با "آقا" (آیت الله خمینی) هم مخالف بودند.

ساواك هم در تبلیغ و ترویج بهاییت نقش داشت و هم در تقویت و ترویج انجمن حجتیه. وقتی انقلاب پیروز شد، مسوول این انجمن یعنی پدر معنوی این انجمن، مرحوم آقای «حلبی» به امام پیغام داد كه من امروز ١٥، ١٦ هزار دكتر، مهندس و متخصص در رشته‌های مختلف در انجمن دارم كه اینها می‌توانند مملكت را اداره كنند؛ حالا كه مملكت پیروز شده و در دست شما افتاده، شما می‌توانید از این نیروها استفاده كنید. جوابی كه امام به آقای حلبی [نام شناسنامه‌ای او هم آقای تولایی بود] داد، این بود كه همان مردمی كه انقلاب كردند می‌توانند حكومت كنند و كشور نیازی به متخصصین شما ندارد؛ جواب قاطع و دندان‌شكنی هم بود. به مرور زمان اینها فعالیت داشتند و به خاطر همین تفكراتشان امام اجازه ندادند كه در امور كلیدی مدیریتی بالا از اینها استفاده شود.

یك بار آقای ولایتی خدمت امام رسیده بودند و پرسیده بودند كه بعضی از اعضای انجمن حجتیه كه متخصص هستند و در مسائل سیاسی مهارت دارند، پیشنهاد می‌شوند برای سفارت، در خارج به عنوان سفیر یا كاردار مشغول شوند، نظر شما چیست؟ امام مخالفت كرده بودند و گفته بودند اینها نمی‌توانند وارد این پست‌ها شوند.

بعد از سخنرانی امام، انجمن حجتیه اعلام كردند که ما منحل كردیم و مرحوم «خزعلی» را واسط قرار دادند و در نهایت حضرت امام نظر قاطع‌شان را به آقای خزعلی گفته بودند و آنها هم اعلام انحلال كردند.

امروزه انجمن حجتیه و جریان‌های مشابه انجمن حجتیه،(بخوانید موسسه مصباح یزدی در قم و دار و دسته احمدی نژاد) فرقه هستند. اصولا فرقه‌ها در تاریخ این‌گونه هستند و بودند كه خودشان را حق مطلق می‌دانستند و غیر از خودشان را باطل مطلق و معتقد بودند كه باطل باید از بین برود هر قدرتی هم كه می‌خواهد باشد.

مصباح‌یزدی یك جریانی را در مملكت راه انداخته كه در اركان نظام، اعم از سپاه، بسیج، دستگاه‌های دولتی راه یافته. او هم خشن است و هم هر كس غیر از تفكر او را داشته باشد، مرتدّ می‌داند و معتقد است از دین خارج است و باید حذف شود. حتی از صحنه روزگار. آنها اصلا حق حیات برای مخالف خودشان قائل نیستند.

یك بخش دیگری هم هست. یعنی فرقه دیگری که نه انجمن حجتیه است، نه جریان آقای مصباح. اینها خودشان افراد بی‌‌سواد یا كم‌سواد تحت عنوان مقد‌س‌نماها هستند یا مداح‌هایی كه مداحی می‌كنند و بعد شروع به سخنرانی وسط روضه می‌كنند و بعد هم حكم قتل افراد را بین روضه خودشان صادر می‌كنند و خودشان را حق‌مطلق می‌دانند و باقی را باطل مطلق و این افراد نفوذ دارند. بعضی وقت‌ها زمینه نفوذ برای اینها فراهم است. در هشت سالی كه آقای احمدی‌نژاد بود زمینه نفوذ در درون اركان نظام برای انجمن حجتیه، جریان آقای مصباح، مقدس‌نماها ومداح‌ها در همه سطوح فراهم بود. خیلی راحت اینها آمدند حتی استخدام شدند، استخدام‌های وسیع در سطح دستگاه‌های مختلف كشور و آزادی مطلق داشتند و هر كاری دوست داشتند، كردند. در این دو سال اخیر دولت مبتلاست به یك دستگاه مریضی كه جریان انجمن حجتیه و جریان آقای مصباح‌یزدی و جریان مقدس‌نماها، در آن نفوذ دارند و كاری هم نمی‌شود كرد.

به نظر من نفوذ انجمن حجتیه از مرحله اعلام هشدار گذشته؛ یعنی از خط قرمزهای بسیار پررنگ عبور كردند و برخورد با اینها خیلی سخت شده است. آن چیزی كه امام هشدار داد در گذشته امروز عین آتش زیر خاكستر است.

 

پیک نت 12 آبان

 
 

اشتراک گذاری: