ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هاشمی در همایشی که درتهران برگزار شد

دگم اندیشان با شعار

می خواهند به جنگ علم بروند! 
 
 
 
 

 

همایش قرآن و اندیشه های آیت الله خمینی از سوی وزارت ارشاد در برج میلاد تهران برگزار شد و سخنران اصلی آن هاشمی رفسنجانی بود که طی سخنانی گفت:

باید خود را برای جهش مادی و معنوی در دنیا آماده کنیم. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به سرعت به طرف دانش و شکافتن رموز طبیعت پیش می‌رود. به تازگی اخباری مبنی بر نزدیک شدن شهاب سنگی از طرف خورشید به زمین را شنیده‌ایم که لحظه به لحظه توسط دانشمندان رصد می‌ شد. پس اگر بخواهیم در چنین دنیایی حضوری فعال داشته باشیم، باید به سمت دانش حرکت کنیم و احتیاج به تعقل و تفکر داریم.

امروز در زمینه علم و دانش وضعیت بهتری در کشور فراهم شده است، امروز بیش از 10 میلیون فارغ ‌التحصیل دانشگاهی و جمع عظیمی از بزرگان حوزه های علمیه در کشورمان حضور دارند. البته باید بدانیم که اینها کافی نیست و باید هر چه بیشتر در زمینه دست یافتن به پیشرفت‌ها اقدام کنیم.

امروز عرصه ارتباطات بسیار پیشرفت کرده است، امروز دانش دنیا به اموری دست یافته است که قرآن همواره از ما خواسته است. این که فقط در محدوده خود محبوس شویم و این طور اعتقاد داشته باشیم که بگذاریم تحریم شویم تا مستقل شویم و روی پای خود بایستیم تفکر درستی نیست چرا که مطابق آیات متعددی در قرآن به ما توصیه شده است هر جا علم و فنی دیدیم آن را یاد بگیریم؛ چرا که انسان باید در همه امورات مادی و معنوی خود با تفکر و تعقل پیش رود.

متاسفانه هر چه در دنیا پیش می‌رویم با افرادی مواجه هستیم که کوته‌ فکر و دگم هستند و این پیشرفت‌ها را مسخره می‌کنند، عده‌ای خیال می‌کنند تنها با شعار دادن و کارهای سطحی وظیفه ‌شان را پیش می ‌برند. شاید ندانند که اسلام این طور پیش نمی‌رود باید بدانند اگر مسلمانان توانستند بزرگترین تمدن دنیا را خلق کنند آن تمدن امروز باید مادر تمدن‌های جدید باشد.

علی‌رغم همه مزاحمت‌ها توانستیم در برابر 6 کشور بزرگ و قوی دنیا مذاکره کنیم و آنها را شکست دهیم و حق‌مان را بگیریم و آنچه را که فعلا نیاز نداریم از نظر زمانی محدود کنیم. پس امروز نوبت آن است که خود را برای جهش مادی و معنوی در دنیا آماده کنیم.

 

پیک نت 12 آبان

 
 

اشتراک گذاری: