ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار هیات اتحادیه اروپا با روحانی

تقویت حکومت مرکزی

چاره بحران در سوریه است!

 
 
 
 
 

 

رئیس لهستانی شورای اروپا "دونالد تاسک"، همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا "مونیکا موگرینی" و یک هیات همراه از اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده، با روحانی، ظریف، تیم مذاکرات اتمی، برخی از وزرای کابینه و معاونان روحانی دیدار کردند. در این  دیدار روحانی گفت:

باید در فضای جدید پساتوافق، تحولی قابل ملاحظه را در روابط همه جانبه ایران و اتحادیه اروپا بر مبنای منافع مشترک برنامه ریزی کنیم. باید گذشته جبران شود.

اجرای سریع و دقیق توافق برجام در روند توسعه همکاری ها بسیار مهم است و اقدامات اجرایی و آماده کردن مقدمات لغو تحریم ها نیازمند تحرکی جدی از سوی همه طرفها و بویژه اتحادیه اروپا است. مرحله دوم چگونگی همکاری ایران و اتحادیه اروپا در سایر زمینه ها از قبیل مسایل منطقه ای است و در واقع توافق میان ایران و 1+5 امیدی را ایجاد کرده که این کشورها بتوانند با همفکری و همآهنگی در سایر مسایل و موضوعات مهم نیز قدمهای مفیدی بردارند.

اگر برای تروریسم چاره اندیشی نشود، ممکن است سایر مناطق هم دچار مشکل شود. اگر همه ما متفق باشیم که در سوریه بزرگترین مشکل، فعالیت تروریست ها است، پیدا کردن راه حل ساده تر خواهد شد. چرا که برای نتیجه بخش شدن مبارزات علیه تروریسم در وهله نخست چاره ای جز تقویت حکومت مرکزی نخواهیم داشت. در موضوع سوریه اشکال این است که برخی از کشورها در اولویت دادن به اینکه کدام مساله در سوریه در اولویت است، مشکل دارند.

رئیس شورای اروپا نیز متقابلا گفت:

توافق اتمی، گام نخست برای توسعه همکاری هاست. این پروسه ساده نیست و سخت است و البته با اراده و عزم طرفین و همکاری و کمک اروپا، موفقیت نهایی در دسترس است.

موافقم که باید اولویت در باره سوریه مشخص شود. ما آمادگی داریم که در زمینه رسیدن به یک فهم مشترک و راه حلهای موجود در سوریه، با ایران گفتگو کنیم. چرا که تروریسم دیگر یک مساله منطقه ای نیست و جهانی شده است.

 

پیک نت 13 آبان

 
 

اشتراک گذاری: