ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تازه ترین اخبار سوریه

و سقوط هواپیما در صحرای سینا 
 
 
 
 

 

اخبار مربوط به سقوط هواپیمای روسی بر فراز صحرای سینا که به پائین جدول خبری رسانه های فارسی زبان سقوط کرده بود، بار دیگر به صدر جدول آمد. از جمله در سایت فارسی بی بی سی که متاسفانه تازه ترین گزارش خود را هم که در آن خبرهای چند روز گذشته را جمع آوری کرده اند، بار دیگر گزارش با اظهار نظر مقامات امریکائی آغاز شده! هواپیما روسی است و مقامات روسیه بیش از هر مقامی از هر کشور دیگری مطلع اند، اما بی بی سی سراغ مقامات امریکائی رفته! البته در ادامه، از مقامات روسیه هم نقل قول کرده است! اگر از این شیوه اطلاع رسانی بی بی سی می نویسیم به این دلیل است که پرمخاطب ترین رسانه در داخل کشور است و شاید خیلی ها با ریزه کاری هائی که می کنند و به آن اشاره شد توجه نداشته باشند.

با این مقدمه تازه ترین اخبار "روسیه 24" را که از مسکو برنامه خبری پخش می کند اما طرف اسناد رسانه های غربی و از جمله رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نیست منتشر می کنیم:

1- شب گذشته تلویزیون روسیه 24 دو عکس از یک بیمارستان در سوریه را به نمایش گذاشت. یک عکس مربوط به سال گذشته این بیمارستان بود و عکس دوم مربوط به روز گذشته. رسانه های امریکائی سه روز است روی این خبر ساختگی مانور می کنند که جنگنده های روسی این بیمارستان را بمباران کرده و ویران ساخته اند! همزمان با پخش این دو عکس، فیلم مصاحبه خبری سخنگوی وزارت خارجه امریکا را هم این تلویزیون پخش کرد که در آن خبرنگاری از سخنگو می پرسد "کدام بیمارستان را هواپیماهای روسیه در سوریه بمباران کرده اند که مطبوعات امریکا می نویسند؟" سخنگو دست و پایش را گم کرده و می گوید: از روس ها بپرسید!

 

2- درباره سقوط هواپیما نیز تازه ترین گزارشی که در روسیه 24 پخش شد اینست که هواپیما در آسمان منفجر شد و علائم سوختگی در داخل هواپیما بدست آمده است. هواپیما پیش از برخورد به زمین متلاشی شده و تکه هایی از اجساد تا 30 کیلومتری پخش شده است. همچنین آثار اجسامی در هواپیما پیدا شده که متعلق به هواپیما نیست و خارجی است. درعین حال مطرح شده که در ماه می گذشته در دم این هواپیما یک ترک مشاهده و تعمیر شده و این میتواند یگانه نقص هواپیما بوده باشد.

3- درباره سرکوب ارتش داعش در سوریه نیز شب گذشته از قول پوتین نقل شد که تاکنون هواپیماهای روسیه 2 هزار عملیات در سوریه انجام داده اند و طرح سرکوب داعش در سوریه با قدرت ادامه خواهد یافت.

4- از اخبار طنز آلودی هم که شب گذشته این تلویزیون پخش کرد تشکیل 7 هزار اپوزیسیون در سوریه طی 4 سال گذشته است!

 

پیک نت 13 آبان

 
 

اشتراک گذاری: