ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

یادداشت سردبیری درباره بازداشت "سحرخیز"

اگر در خط امریکا نیستید

علیه انتخابات عمل نکنید! 
 
 
 
 

 

عیسی سحر خیز و یکی از مسئولین روزنامه فرهیختگان را بخش اطلاعات سپاه دستگیر کرد و بلافاصله خبرگزاری فارس که در اختیار این نهاد امنیتی در سپاه است گزارشی داد که در آن ادعا شده است این دو تن از همان عوامل نفوذی امریکا هستند که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به آن اشاره کرده و بخش امنیتی سپاه را به رصد کردن ماجرا فراخوانده بود!

خبرگزاری امنیتی فارس این گزارش خود را مزین به عکس های سحرخیز و آن خبرنگار و مصاحبه کننده روزنامه فرهیختگان هنگام مصاحبه با فائزه هاشمی و یا دیدار با هاشمی رفسنجانی و ... کرد.

پیرامون دلائل و انگیزه های بازداشت سحرخیز و آن عضو روزنامه فرهیختگان نیاز به تاکید  نیست که همه این بازی ها برای کارشکنی در سیاست خارجی دولت روحانی و تلاش برای از دست ندادن دو مجلس شورا وخبرگان است که دراختیار "قدرت" است! بنابراین، باید از زاویه دیگری هم ماجرا را دید. یعنی اتهام مستند سحر خیز چیست؟

اتهام مقاله ایست که وی اخیرا نوشته و ما در همین شماره پیک نت آن را عینا منتشر می کنیم. نظراتی کم مایه و چپ روانه که در اصل هم خریداری نه در میان مردم دارد و نه در میان فعالان سیاسی در داخل کشور. مشتی حرف های از روز آشکار تر، بی توجه به احکامی که واقعیات جامعه به حکومت ها تحمیل می کند نه آن که حکومتی ها در بزنگاه های مهم بتوانند به مردم تحمیل کنند. نکته ظریف در همینجاست!

اما از این نکات هم می توان و باید صرفنظر کرد، همچنان که از جنجال سازی هائی که اطلاعات سپاه و خبرگزاری اش "فارس" کرده و بازهم خواهند کرد.

مسئله از نظر ما اینست که اطلاعات سپاه مستند به مقاله ای که از سحرخیز می خوانید مدعی است که سحرخیز با این نکاتی که نوشته و مطرح کرده انتخابات را در جمهوری اسلامی نفی و ناممکن معرفی کرده و این مسئله در خط امریکاست!

بسیار خب. شما انتخابات را حتی در همان حد از آزادی محدودی که از دل آن روحانی بیرون آمد برگزار کنید تا در خط امریکا عمل نکرده باشید! این که دیگر نیاز به دستگیری و صحنه سازی و جو سازی و جنگ روانی با مردم ندارد. "دزد حاضر، بز هم حاضر". این شما و این هم انتخاباتی که در اسفند ماه قرار است برگزار شود و از 9 ماه پیش دبیر شورای نگهبان در سخنرانی نوروزی اش در مشهد گفته است نمی گذاریم مجلس شورا و مجلس خبرگان را هم مثل نهاد ریاست جمهوری از چنگ ما در آورند!

مقاله سحر خیز را در همین شماره پیک نت بخوانید

 

پیک نت 13 آبان

 
 

اشتراک گذاری: