ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنرانی معاون روحانی در امور زنان

دو نگاه متفاوت به تقش زن

و جامعه، در حاکمیت وجود دارد! 
 
 
 
 

 

شهیندخت مولاوردی معاون روحانی در امور زنان که براس حضور در مراسم اختتامیه نشست منطقه ای سمن ها به ارومیه سفر کرده بود، در جمع یکصد تن از بانوان نخبه استان آذربایجان غربی حضور یافته و پس از شنیدن مطالبات و مشکلات از زبان آنها طی سخنانی گفت:

 

بسیاری از دختران تحصیلکرده کشور آماده کار هستند اما به علت نبود فرصت‌ های اشتغال تنها راه پیش روی آنها ادامه تحصیل است.

مشکلات دختران روستایی دو چندان است. روستاها به علت مهاجرت و گسترش شهرنشینی خالی از مرد و پسر شده و دختران روستایی با مساله نوظهوری به نام بازماندگی از ازدواج رو به رو هستند.

هم اکنون شاهد افسردگی دختران به علت‌های مختلف و مهمتر از همه بیکاری هستیم که موجب گرایش آنها به سوی اعتیاد شده است.

میانگین سن مصرف مواد مخدر به 13 سال رسیده و بیشتر معتادان مواد صنعتی و روانگردان مصرف می کنند.

دختران روستایی هم اغلب تحصیلکرده هستند و دختران بازمانده از تحصیل نیز شناسایی شده اند و ما پیگیر امر تحصیل آنها از طریق دستگاه های مرتبط هستیم.

دو رویکرد در جامعه (بخواهید حکومت) دیده می شود. یکی حضور زنان در تصمیم گیری هاست و دیگری مخالف این مسیر است و روی نقش مادری و همسری تاکید دارد. مسایلی در جامعه مطرح می شود که به نظر می رسد معاونت باید ورود پیدا کند و گاهی اوقات نیز با شیطنت های رسانه ای خاصی مواجه می شویم که در این قضیه هم روزنامه ای خاص که اغلب این ماموریت را دارد، شیطنت هایی می کنند که منجر به واکنش هائی ماننده واکنش در زمان برگزاری مسابقات والیبال جام جهانی می شود.

حرف اصلی ما این بود که بعد از 36 سال ما توان تعیین ساز و کار لازم برای برگزاری مناسب و در چارچوب ملاحظات شرعی و قانونی مسابقات والیبال با حضور زنان و دختران علاقه مند را داریم. با این کار هم خواسته های این گروه برآورده می شد و هم نگرانی های افرادی که آن را خلاف شرع می دانند، برطرف می شد که در این کار شیطنت شد.

ما نمی گوییم درها را بدون قید و شرط و تمهیدات لازم باز کنیم و در سالن های ورزشی اتفاقات خاصی بیفتد.

در مورد موضوع خروج زنان از کشور نیز مساله طوری بیان شد که گویا می خواهیم قانون را تغییر دهیم در حالی که این گونه نبود و ما 11 هزار نامه در این زمینه دریافت کردیم.

 

پیک نت 16 آبان

 
 

اشتراک گذاری: