ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نگاهی به مصاحبه خبری محسنی اژه ای

معلوم نیست بازداشت شدگان

اقدام علیه امنیت کرده باشند!
 
 
 
 

 

روزگذشته محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس مطبوعاتی نوبتی اش شرکت کرد و به سئوالاتی درباره دستگیری های اخیر روزنامه نگاران توسط  بخش اطلاعات و  امنیت سپاه پاسخ داد.

آقای اژه ای در این ارتباط گفت:

"پرونده این موضوع (دستگیری خبرنگاران) در مراحل مقدماتی است و اکنون نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد."

کسی در آن جمع از آقای اژه ای نپرسید که اگر شما اعتقاد داری در مراحل مقدماتی تحقیقات است و نباید اظهار نظر کرد به موجب کدام قانون خبرگزاری وابسته به اطلاعات و امنیت سپاه (خبرگزاری فارس) آن عکس ها و نمایش های دیدار و مصاحبه خبرنگاران با فائزه و دیدار با هاشمی و ... را بعنوان اسناد جرم منتشر می کند و آب از آب تکان نمی خورد و دستگاه قضائی جرات ندارد از آن خبرگزاری بپرسد بموجب کدام قانون اختیار انتشار این اتهامات را داشتی؟

آقای اژه ای در ادامه همین مسئله و در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران گفت:

" برخی به اشتباه یا به عمد گفته‌اند که همه اینها خبرنگار بوده‌اند، در صورتی که اینطور نبوده، اتهام این افراد اقدام علیه امنیت کشور است، اما اینکه آیا این کار را انجام داده‌اند یا نه، مربوط به مرحله است و بعدا بازپرسی می‌شود."

ایشان می گوید معلوم نیست اقدام علیه امنیت انجام داده اند و یا نداده اند. اما یک جمله قبل از آن می گوید اتهام این افراد اقدام علیه امنیت کشور است. یعنی خود وی مفتری است. افترا می زند قبل از اثبات اتهام.

آیا مصاحبه کردن و دیدار کردن با هاشمی رفسنجانی و یا فائزه هاشمی اقدام علیه امنیت کشور است و جرم است؟ اگر نیست و اقدامات دیگر و احتمالی امنیتی هم معلوم نیست، چرا سیمای جمهوری اسلامی فضا باز می کند تا سخنگوی اطلاعات و امنیت سپاه در آنجا حاضر شده و دستگیر شدگان را متهمین و نه تنها متهمین بلکه مجرمین معرفی کند؟

 

پیک نت 18 آبان

 
 

اشتراک گذاری: