ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با  اشرف بروجردی

بخشی از آسیب های اجتماعی، حاصل

برخوردهای چکشی با پوشش زنان است! 
 
 
 
 

 

اشرف بروجردی معاون وزارت کشور در دولت خاتمی، با خبرگزاری آنا مصاحبه کرده و درباره آسیب‌های اجتماعی زنان گفت:

نداشتن اشتغال، نبود همسر، نداشتن نان آور و تامین کننده منابع مالی خانواده، زنان را به سمت آسیب‌های اجتماعی سوق داده است. ازدواج سفید، تن‌فروشی و اعتیاد در بین زنان جامعه جای خود را باز کرده است و حتی بسیاری از این موارد بیش از جوامع غربی که نگاهشان با ما متفاوت است در کشور تسری پیدا کرده است.

مدیریت‌های میانی ما عمدتا با رفتار خود سعی می‌کنند آحاد مردم را به سمت یک دست و یکسان شدن سوق دهند و می‌خواهند مردم مطابق آن چیزی عمل کنند که ما برای آنان تعیین می‌کنیم. در صورتی که ممکن است ما اصلا این باور را نداشته باشیم. به طور مثال اعمال برخوردهای چکشی نسبت به پوشش و رفتار زنان باعث شده که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در پی آن ایجاد شود و متاسفانه این مساله به صورت یک رویه در جامعه تبدیل شده است.

همه مسائل و مشکلات کشور را متوجه زنان جامعه می‌کنیم در حالی‌که هر عرصه ‌ای یک تقاضایی دارد. در حقیقت تا آن شرایط فراهم نشود زن هم میدان را برای خودش باز نمی‌بیند. باید به آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، تن فروشی، افزایش طلاق، ازدواج‌های سفید و افزایش طلاق‌های عاطفی درون خانواده‌ها بپردازیم. بخش عمده‌ای از آن پرداختن به نحوه برخورد حکومت و بخشی مربوط به برنامه‌های رسانه‌های ماست.

عدم جذابیت برنامه‌های صدا و سیما و رسانه ملی مردم را به سمت رسانه و شبکه‌های ماهواره‌ای سوق داده است.

 

پیک نت 19 آبان

 
 

اشتراک گذاری: