ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در تبریز و ارومیه

صدا و سیما

فیتیله یک شورش را روشن کرد 
 
 
 
 

 

سیمای جمهوری اسلامی با پخش یک برنامه تلویزیونی دنباله دار، زمینه یک شورش مردمی را در ارومیه و تبریز فراهم ساخت. در این برنامه که بنام "فیتیله" پخش می شد به هموطنان آذری ایران انواع توهین ها صورت گرفت.

روز گذشته مردم ارومیه و تبریز علیه این برنامه به خیابان آمدند و با یگان های ویژه سرکوب مردم درگیر شدند. آنها برای یورش به مردم با باتوم، گاز اشک آور و اسپری فلفل در فرمانداری و استانداری مستقر شده بودند.

حجت الاسلام یونسی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و مذهب در ارتباط با برنامه "فیتیله" که نقش فیتیله شورش در تبریز و ارومیه را داشت،  در گفتگو با خبرگزاری ایرنا که پیش از شورش امروز تبریز و ارومیه با وی انجام شد گفت:

من حرکت سیما را به شدت محکوم می کنم، هر چند ممکن است از روی غفلت و بی مبالاتی برخی عناصر برنامه ساز یا تولید کنندگان برنامه های تلویزیونی کودک صورت گرفته باشد و سوء نیتی در آن نباشد.

روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز اعلام کرد که پخش برنامه 'فیتیله' از شبکه دو سیما به دلیل توهین به آذری زبان ها فعلا متوقف است و با عوامل خاطی آن برخورد می شود.

اما این تصمیم نوشدارو بعد از مرگ سهراب است!

یونسی همچنین در مصاحبه خود گفت:  دولت به شدت چنین تحرکاتی را که از روی غفلت صورت گرفته، رصد می کند و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که این گونه غفلت ها و سوء تدبیرها به انسجام ملی لطمه بزند.

دولت در عین حالی که هر گونه اقدام تحقیرآمیز و تبعیض آمیز علیه اقوام را به شدت محکوم می کند، با هر گونه تحرک پان ایرانیستی، پان ترکیستی، پان قومیستی و قومیت گرایی که مستقیم و غیرمستقیم وحدت ملی را نشانه رود، مخالف است  و با آن مقابله می کند.

پیک نت 19 آبان

 
 

اشتراک گذاری: