ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تا انتخابات اسفند، هنوز

نمایش های دیگر در راه است 
 
 
 
 

احمد شیرزاد نماینده استاد فیزیک اتمی دانشگاه و نماینده مجلس ششم از اصفهان در گفتگو با «بوی باران»، گفت: کارت زرد، استیضاح، سوالات پیاپی از وزرای کابینه، برگزاری همایش دلواپسان، جنجال آفرینی بر سر مسائل سازمان حفاظت محیط زیست، تحریم نمایشگاه مطبوعات در سال جاری به بهانه آزادی بیان (و تازه ترین آن "نفوذ" در کنار "فتنه") بخش کوچکی از فعالیت های تندرو ها در دوسال اخیر بوده است. برخورداری نفوذ نسبی در مراکز قدرت و همچنین کمرنگ شدن سرمایه های اجتماعی دلواپسان، سبب چالش دولت با بحران آفرینی های سیاسی و اقتصادی آنان شده است. لیکن انتخابات سال جاری سختی این کار را دو چندان کرده است. اصولگرایان تندرو با در نظر داشتن عدم مقبولیت جامعه نسبت به آنان و احتمال پیروزی اصلاح طلبان در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی دست به تخریب های گسترده زده اند. لیکن عدم کارنامه مثبت آنان در دولت احمدی نژاد از یک سو و همچنین عدم پذیرش جامعه نسبت به تبلیغات تخریبی آنان علیه اصلاح طلبان از سویی دیگر، آنان را سخت در تکاپو و فکر فرار از این مصائب فرو برده است. از اینرو آنان برای بدست آوردن کرسی های بهارستان تنها دل را در گرو رد صلاحیت اصلاح طلبان بسته اند. چندی پیش محمدرضا باهنر از چهره های شاخص اصولگرایان با اشاره به انتخابات جاری گفت: مجلس دهم حتی دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نباید بیفتد. این جمله با واکنش متعدد اصلاح طلبان همراه شد. مهمترین این واکنش ها از سوی وزیر علوم دولت اصلاحات رقم خورد. مصطفی معین از چهره های شاخص اصلاح طلبان در دانشگاه شیراز اظهار داشت: مجلس حق پدری هیچ کس نیست و رای مردم همواره تعیین کننده است.

تندروی اصولگرایی به پایان خط رسیده است. این گرایش کشور را در دوره ای هشت ساله به قهقرا برد. از نظر ناکارامدی هیچ دولتی را بدتر از احمدی نژاد نمی توان یافت. همچنین از نظر فساد که امروز نمایان می شود. این تفکر شکست خورده است.

فعلا آنها زور خودشان را روی شعار "مرگ بر آمریکا" گذاشته اند. اما با شعار مرگ بر آمریکا نه آمریکا می میرد و نه ما گره ای را از گره های مردم باز خواهیم کرد. بالطبع این شعارها باد هواست و هیچ اثری ندارد. تنها دکان یک عده شده که سعی می کنند با آن دهان منتقدان خود را ببندند.

در یک انتخابات رقابتی سالم، تفکر تندروانه محکوم به شکست است. مرگ بر این و آن گفتن راه حل مشکلات کشور نیست، هر چند که صدا و سیما سعی کند آن را به جامعه زور چپان کند.

احمدی نژاد یک برگ سوخته است.

وقتی از اصولگرایان تندرو صحبت می کنیم منظوراحمدی نژاد نیست. احمدی نژاد یک برگ سوخته است اما جناح تندرو وجود دارد که نفوذ بالایی هم در برخی نهادها دارد و از تک و تا نمی افتند.

 

پیک نت 20 آبان

 
 

اشتراک گذاری: