ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

21 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پس از آن همه جنجال

شهادت جنگی سردار همدانی

تبدیل شده به مرگ در یک حادثه

 
 
 
 
 

یک ماه پس از جنجال کشته شدن سردار همدانی در سوریه که جمهوری اسلامی مدعی بود در درگیری با داعش "شهید" شده است، سرانجام سردار اسماعیل کوثری رئیس کمیسیون دفاعی مجلس نحوه کشته شدن وی را اعلام کرد. پیشتر روزنامه "یورش ملت" بدلیل آنکه بجای "شهادت" از اصطلاح کشته شدن سردار استفاه کرده بود در معرض یورش نه ملت که مطبوعات راستگرا و امنیتی قرار گرفت. بنوشته راه توده "روزنامه های رسالت و کیهان و جوان و وطن امروز به میان آمدند و برای "همکاران" مطبوعاتی خود پرونده سازی کردند و با فهرست کردن نام شماری از روزنامه های طرفدار اصلاحات، این تیتر را هم نشانه دیگری از جاسوسی و "نفوذ" عناصر دشمن در مطبوعات اعلام کردند." (شماره ۵۲۴). "نفوذی" که اکنون می گویند دامنه دارتر از اینها بوده و برخی خبرنگاران آنچنان در رسانه ها "نفوذ" کرده بودند که با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مصاحبه می کرده اند یا عکس دختر وی  را که نماینده مجلس بوده در صفحه اول خود گذاشته اند!

به هر حال، راه توده که از همان آغاز خبر کشته شدن سردار همدانی را در سانحه رانندگی داده بود مورد انتقاد و سرزنش برخی خوانندگان قرار گرفت که از ما "مستند" می خواستند. "مستند" خود آنان هم سخنان حجت الاسلام طائب برادر رئیس اطلاعات سپاه و مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه بود که حتی آن چشم سردار همدانی را هم که گلوله به آن اصابت کرده تعیین کرده و گفته بود: "اکنون در فضای مجازی یک جریان پلید نسبت به شهید همدانی فعالیت می کند. فتنه گرانی که در سال 88 از شهید همدانی ضربه خورده اند در فضای مجازی مطرح کرده اند ایشان در عملیات سوریه شهید نشده است بلکه تصادف کرده است. درحالیکه با رگبار بستن ماشین توسط داعش چشم چپ ایشان مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و راننده نیز کنترل ماشین را از دست می دهد در نتیجه ماشین واژگون می شود و سردار همدانی به شهادت می رسد."

اکنون سردار کوثری نحوه کشته شدن همدانی را چنین شرح می دهد: " سردار همدانی وقتی در حال حرکت به سوی منطقه بود، به دلیل باریک بودن جاده و زیاد بودن سرعت، خودروی وی هنگام سبقت از یک کامیون واژگون و بر اثر این حادثه شهید همدانی دچار ضربه مغزی شد."

به این ترتیب علاوه بر میزان راستگویی حجت الاسلام طائب، این نیز روشن شد که آن همه جنجال و اشک و آه صدا و سیما و پخش وصیت سردار و وداع پرسوز وی با خانواده اش و اعلام عزای عمومی و ترتیب دادن تظاهرات و ادعای مبارزه جمهوری اسلامی با داعش و حضور رهبر در خانه این شهید هیچ و پوچ بوده است به ویژه اینکه سردار همدانی مدتها قبل از ماموریت سوریه برکنار شده بوده است. این نکته هم از دهان اسماعیل کوثری در می رود و می گوید : "وی (همدانی) در سوریه تا یک سال پیش مسوولیت داشت، و پس از آن به تهران بازگشت و در تهران مسئولیت‌هایی را عهده دار بود و کار خود را دنبال می‌کرد(!) ... وی در سوریه مسوولیتی نداشت و برای کمک به آنجا رفته بود." معنای این سخنان آن است که یا حضور سردار همدانی در سوریه تفریحی بوده است، یا وی در اعتراض به کنار گذاشتن خود از مسئولیت های سوریه و حتی ایران، سرخود به سوریه رفته است.

به هر حال ظاهرا جرم روزنامه های طرفدار تحولات که به آنها "نفوذی" لقب داده شده همان گفتن حقیقت است. در حالیکه اگر از همان آغاز حقیقت به مردم گفته می شد و دروغ را وسیله کسب وجهه برای فرماندهان سپاه نمی کردند امروز مردم اینچنین نسبت به صدا و سیما و دستگاه تبلیغاتی حکومتی بدبین و بی اعتماد نبودند. خطر و نفوذی اگر هست از اینجاست.

 

 

پیک نت 21 آبان

 
 

اشتراک گذاری: