ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

21 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

علی مطهری در شیراز

به اطلاعات سپاه چه، که

عده ای خبرنگار را دستگیر کند؟

 
 
 
 
 

 

علی مطهری برای حضور دادگاه کسانی که در سفر به شیراز به وی حمله ور شده و قصد جانش را داشتند شرکت کرد و گزارش زیر را در شبکه اجتماعی خود منتشر ساخت:

 

دوشنبه شب وارد شیراز شدم، صبح سه شنبه 19 / 8 / 94 با درخواست قبلى قاضى دادگاه متهمان حادثه شیراز در چهارمین جلسه این دادگاه شرکت کردم. ٣ تن دیگر از مهاجمان به سؤالات قاضى پاسخ دادند. قاضى از من درخواست صلح و گذشت کرد، گفتم اگر مسئله صرفاً شخصى بود اینکار را مى کردم ولى مسئله جنبه عمومى دارد و در واقع یک بیمارى و آفت است که به جان انقلاب افتاده و باید درمان شود. وکیل متهمان هم سؤالاتى از من داشت و من پاسخ دادم.

در فاصله تنفسى که رئیس دادگاه اعلام کرد، وکیل متهمان و نماینده دادستان باز درخواست گذشت و صلح کردند. سپس خود متهمان درخواست ملاقات کردند و پذیرفتم.

همه آنها اظهار پشیمانى مى کردند. براى آنها گروه فرقان و حرفهاى قاتل شهید مطهرى را مثال زدم و گفتم نباید ابزار و آلت دست واقع شوید. همه آنها هم درخواست گذشت داشتند. گفتم اولاً من هیچوقت کینه افرادى مثل شما را که به خیال خود به انقلاب خدمت مى کنید ولى در واقع ضربه مى زنید، به دل نمى گیرم چون فکر مى کنم از روى اعتقاد عمل مى کنید ولى بدانید که راه دفاع از انقلاب و ولایت فقیه این نیست، بلکه باید مطابق سیره ائمه اطهار به مخالفان فرصت اظهارنظر بدهید، ثانیاً اگر دادگاه پرونده دستوردهندگان این حادثه را به جریان بیندازد آنگاه احتمال گذشت من از شما قوت مى گیرد.

بعدازظهر ساعت ١٨ هم در دانشگاه شیراز سخنرانى داشتم که با استقبال زیادى مواجه شد و دانشجویان زیادى پشت در سالن مانده بودند و از مسئولان خواستم عده اى از آنان وارد شوند و به صورت ایستاده و نشسته روى زمین در جلسه شرکت کنند که در نهایت با ورود تعدادى از آنها موافقت شد.

بحث من درباره حسین بن على(ع) و اصلاح امت بود و فقط در موضوع صحبت کردم، اما در بخش پرسش و پاسخ سؤالات چالشى مطرح شد که ناظر به مسائل روز بود و احساسم این است که دانشجویان از پاسخها راضى بودند. همان شب به تهران بازگشتم.

 

آنچه را می خوانید جدا از گزارش علی مطهری است که در بالا خواندید، اما بخشی از سخنان وی در سالن دانشگاه شیراز در پاسخ به سئوال کنندگان است:

 

اصل ممنوع‌ التصویری رئیس دولت اصلاحات غیرقانونی است و باید حتما دادگاه گرفته شود و حکم صادر گردد. بحث حصر خانگی هم همینطور است. درست است که برخی افراد از قانون تمکین نکردند، آن‌ها هم باید محاکمه شوند ولی نباید بدون محاکمه آن‌ها را درون یک لونه‌ حبس کنند.

در سال ۸۸ سه نوع تخلف روی داد. اشتباه برخی نهادهای حکومتی، برخی اشتباهات احمدی‌نژاد و برخی اشتباهات این دو تن. (موسوی و کروبی)

الآن در قضیه خبرنگاران هم همین موضوع صادق است. اصلا چه ربطی به اطلاعات سپاه دارد که آن‌ها را دستگیر کرده است. مگر ما وزارت اطلاعات نداریم. خوب اگر این‌ها جاسوس‌اند باید شفاف سازی شود.

 

 

 

پیک نت 21 آبان

 
 

اشتراک گذاری: