ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

همایش "بسیج رسانه"

در کدام کشور از هر گوشه

دستور سانسور داده می شود؟ 
 
 
 
 

 

نظام جمهوری اسلامی گوشت شکاری است که هرکس به فراخور قدرت و وابستگی هایش به نهادها تکه ای از آن را به دندان می گیرد. این شاید تنها مثالی باشد که بتوان در باره همایش مسئولان "بسیج رسانه" در جمهوری اسلامی نوشت. این باصطلاح همایش که هشتمین آن بوده روز گذشته در مشهد برپا شد و جوان کم سن و سالی که از رویش یافتگان دوران رهبری آقای خامنه ایست بعنوان رئیس بسیج رسانه فرمود:

« شش هزار نفر از سراسر کشور در سازمان بسیج رسانه حضور دارند. (اینها همانهائی هستند که شب تا صبح پای اینترنت نشسته و پیام می نویسند و رصد می کنند و گزارش امنیتی تهیه می کنند)

ایشان که مسعود بصیری نام دارد اضافه کرد: هم اکنون 114 کانال ماهواره ای فارسی زبان و 270 شبکه غیر فارسی در حال فعالیت، برنامه ریزی و تولید محتوا علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. بسیاری از تجمعاتی که در شهرهای مختلف شکل می گیرد در شبکه های مجازی مدیریت می شود و این موضوع بسیار حساس است.  در غرب هر فرد نمی تواند هر حرفی را در شبکه های مجازی بزند و قانون حاکم بوده و نظارت های لازم را انجام می دهد اما در ایران نظارت های لازم در حوزه شبکه های اجتماعی وجود ندارد. »

ابتدا میزان اطلاع وی را درباره شبکه های مجازی در غرب دقت کنید که در واقع بی اطلاعی کامل است. دوم از ایشان باید پرسید: صدا و سیما در تمام ایران پوشش دارد و خانه ای نیست در ایران که تلویزیون نداشته باشد. درد کجاست که مردم به این شبکه اعتماد ندارند و به آن مراجعه نمی کنند؟ درد کجاست که یک روزنامه با 40 هزار تیراژ خطرناک می شود؟ درد کجاست که بسیج در بسیج و گردان در گردان برای سرکوب درست می شود و همچنان ترس از مردم در دل بوجود آورندگان بسیج و گردان های سپاه است؟ درد کجاست که یک جوانی در سن و سال و با آن میزان آگاهی اعلام سانسور در ایران می کند و برای دهها میلیون ایرانی تعیین تکلیف؟

 

پیک نت 24 آبان

 
 

اشتراک گذاری: