ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ادامه به اصطلاح دادگاه بابک زنجانی

معامله با سپاه

به دستور مستقیم نظام

 
 
 
 
 

به اصطلاح دادگاه بابک زنجانی در شرایطی که حامیان و دست اندرکاران پشت پرده، او را از متهم پرونده به مدعی دولت روحانی تبدیل کرده اند ادامه دارد. در لابلای مطالب پیچیده ای که در کنار ارقام میلیاردی از دادگاه بیرون می آید و نشان از غارت و بلبشوی دوران احمدی نژاد دارد گوشه ای هم به معاملات بابک زنجانی با سپاه پاسداران و مسئولان آن و همچنین رابطه او با سعید مرتضوی در زمان ریاست وی در سازمان تامین اجتماعی اشاره دارد.

در اخرین جلسات تا به امروز دادگاه، بابک زنجانی با تاکید بر اینکه هر آنچه کرده با دستور مستقیم نظام بوده گفت: « در نامه‌ای که از معاونت وزارت اطلاعات به آقای (م.ش) ارجاع شده و ایشان هم به من داده بودند اعلام شده بود که این خانم‌ها و تعدادی اشخاص دیگر فاقد صلاحیت هستند و نباید اطلاعاتی در اختیارشان قرار داده شود در واقع موضوع دستور نظام به من بوده است.»

زنجانی به ارتباط خود با سپاه اشاره کرد و گفت : "من از سپاه طلبکار بودم و به همین خاطر هم به من حواله داده بودند. زمانی که به سوئیس رفتیم آقای وزیر با (س.ج) تماس گرفت و او هم گفت که بابک زنجانی اینجاست، تلفن را به من داد و من هم چند دقیقه‌ای با وزیر صحبت کردم. من در ارتباط با واردات دارو و گوشت و مرغ با سپاه همکاری داشتم و چون در بین حساب و کتاب‌هایمان از سپاه طلبکار بودم که یک کشتی به مبلغ ۱۰۳ میلیون دلار به من دادند." البته اینها نوک کوه یخ ارتباط زنجانی با سپاه است که بنا به ادعای خودش ۲۲ میلیارد یورو ثروت دارد. در واقع این ۲۲ میلیارد یورو نه پولی است که در حساب زنجانی باشد بلکه بخشی از غارتی است که او و حامیانش در سپاه از اموال ملت کرده اند و اکنون معلوم نیست در کجا پنهان شده و چه مقدار آن به باد رفته است.

زنجانی با اشاره به اینکه وکیل شرکت نفت گفته من چندین شناسنامه داشتم و سابقه خرید چک مسروقه و جعل هم داشته‌ام، گفت: «ایشان باید به کتاب قانون مراجعه کنند چرا که وقتی پرونده‌ای مختومه می‌شود دوباره به آن باز نمی‌گردند و اگر دادستان از آن صحبت می‌کند به دلیل شناخت بیشتر برای قاضی است. اگر شما خیلی علاقه دارید بدانید چرا چند شناسنامه و اسم داشتم، پرونده مختومه را باز کرده و مطالعه کنید آنوقت من هم پرونده کرسنت، بانک آسیا، جهاد سازندگی و فروش نفت به هند را باز می‌کنم آنوقت ببینیم ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کردن جرم است یا داشتن چند شناسنامه؟»

بخش دیگری از دادگاه زنجانی به شکایت تامین اجتماعی از وی اختصاص دارد که به گفته وکیل این سازمان «حسب اسناد تفاهم نامه‌ای بین شرکت هلدینگ سورینت قشم به نمایندگی بابک زنجانی و (ح.ف.ه) و سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگی سعید مرتضوی با موضوعیت خرید تعدادی از شرکت های این سازمان منعقد می شود که جمعا ۱۳۸ شرکت مورد تفاهم تأمین‌اجتماعی و بابک زنجانی بود. ارزش این تفاهم نامه ۴ میلیارد یورو و با معادل ین ژاپن انجام شده، در تفاهم‌نامه ذکرشده، مسئولیت وجه برعهده خریدارخواهد بود و چنانچه در اثر تحریم قبل از واریز مشکلی به‌وجود بیاید رفع و حل آن به عهده شرکت هلدینگ است.

 

پیک نت 27 آبان

 
 

اشتراک گذاری: