ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آبان ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

 وصول نشدن لایحه دو فوریتی دولت

عدم استقبال دلواپسان مجلس

از شفاف سازی هزینه های انتخاباتی 
 
 
 
 

 

دولت روحانی لایحه "شفاف سازی هزینه های تبلیغاتی و انتخاباتی" را با قید دوفوریت به مجلس فرستاد. با اینحال بنوشته روزنامه آفتاب یزد با وجود دوفوریتی بودن این لایحه تا روز سه شنبه خبری از اعلام وصول آن نشده است. ظاهرا گروه دلواپسان مجلس مانع از طرح این لایحه شده و نگران شفاف سازی منابع مالی و هزینه های انتخاباتی خود هستند.

براساس این لایحه هزینه‌های انتخابات به چهار مورد محدود شده و ارائه کمک و خدمات نقدی و غیرنقدی به افراد توسط داوطلب یا از طرف وی نیز ممنوع شده است. این لایحه همچنین نامزدهای انتخابات را موظف می‌کند یک حساب بانکی را به عنوان "تنها" محل واریز و برداشت هزینه‌های انتخاباتی خود باز کنند و بررسی این حساب توسط مسئولان رسیدگی کننده مجاز خواهد بود.

آفتاب یزد از قول ابراهیم نکو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشته است: "عده‌ای از این هراسانند که مبادا موقعیتشان در مجلس دهم یعنی مجلس آینده، با لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی، متزلزل شود چون این لایحه می‌خواهد منابع مالی را که به انحاء مختلف از این دوستان حمایت کرده‌اند، مشخص کند."

به گفته این نماینده مجلس "این لایحه صرفاً مختص به این گونه افراد نیست، افرادی هم در مجلس کنونی منابع مالی‌شان، در برخی موارد، منابع کثیفی بوده است. به همین دلیل برخی از این دوستان بیشتر نگران خودشان هستند تا اینکه نگران آینده انتخابات و ورود برخی افراد به انتخابات باشند."
افتاب یزد برخی از نمایندگان مخالف تصویب طرح و تصویب لایحه دو فوریتی شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نمایندگانی هستند که زمانی برای ورود به مجلس از محمدرضا رحیمی پول گرفتند.

 

پیک نت 28 آبان

 
 

اشتراک گذاری: