ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 8 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

خبر سقوط شهر قندوز

بدست طالبان (داعش) اعلام شد! 
 
 
 
 

 

سرانجام، پس از 6 ماه، رسما اعلام شد که شهر قندوز در شمال افغانستان را ارتش داعش تصرف کرده است. البته دولت افغانستان با هدف پنهان کردن حضورگسترده داعش در افغانستان مدعی شده که طالبان قندوز را گرفته اند، اما بموجب اطلاعاتی که ما (پیک نت) در اختیار داریم طالبان با داعش همکاری کرده و قندوز را تسلیم داعش کرده اند. این همان خبری است که در اردیبهشت ماه گذشته پیک نت منتشر کرد و منبع اطلاع ما نیز از داخل افغانستان بود.

حمدالله دانشی، معاون والی قندوز دوشنبه گذشته اعلام کرد شهر قندوز مرکز این ولایت به دست طالبان سقوط کرده و نبرد کوچه به کوچه بین طالبان و نیروهای دولتی ادامه دارد و سپس سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد عملیات نیروهای امنیتی افغان برای بازپس‌گیری این شهر جریان دارد. که این اعتراف به سقوط شهر بود.

مطبوعات افغانستان از بمباران شهر توسط هواپیماهای ناتو خبر دادند. اقدامی که معمولا علیه داعش انجام می شود و نه طالبان.

اهمیت سقوط قندوز را در خبر اولیه ای که پیک نت منتشر کرد می توانید بخوانید. اهمیتی که اکنون با حضور داعش در تاجیکستان و برخی جمهوری های مسلمان نشین اتحاد شوروی سابق بیشتر درک می شود. از جمله نکات مهمی که رئیس جمهور روسیه فدراتیو "پوتین" در سخنرانی خود در سازمان ملل به آن اشاره کرد و سپس در مصاحبه های خود در امریکا بیشتر در باره آن سخن گفت این بود که روسیه اطلاع دارد که حدود 2 هزار تن از نیروهای داعش از جمهوری های شوروی سابق به داعش پیوسته اند و روسیه باید کار را در سوریه تمام کند پیش از آن که این حریق به این جمهوریها برسد!

 

پیک نت 8 مهر

 
 

اشتراک گذاری: