ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 8 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"با زمزمه منحل کردن حزب دمکراتیک خلق ها"

رئیس جمهور ترکیه

گام دوم انتخابات نوامبر را برداشت! 
 
 
 
 

 

رئیس‌جمهوری ترکیه، سرانجام هدف خود از آغاز دوباره جنگ با کردهای این کشور را بر زبان آورد. او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت:

حزب دموکراتیک خلق از سوی تروریست‌ها حمایت می‌شود و این دلیل اصلی توقف صلح داخلی در ترکیه است.

حزبی که اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آن اشاره می کند در انتخابات 4 ماه پیش ترکیه بیش از 11 در صد رای آورد و صاحب 81 کرسی پارلمانی شد. دولت اردوغان به این بهانه که دولت ائتلافی نمی تواند تشکیل بدهد، ابتدا یک دولت منتخب خود را بعنوان دولت ائتلافی تا برگزاری انتخابات زود هنگام تشکیل داد و سپس جنگ باکردهای ترکیه را آغاز کرد. انتخابات قرار است ماه نوامبر برگزار شود و اردوغان نقشه دارد که حزب دمکراتیک خلق های ترکیه را یا منحل اعلام کند و یا به بهانه جنگ با کردها، آن را از شرکت در انتخابات محروم سازد تا بلکه از آن 11 در صد رائی که حزب مذکور بدست آورده، بخشی را حزب توسعه و عدالت که حزب حاکم است جمع کند. حزب دمکراتیک خلق ها مورد حمایت کردهای این کشور است. هدف رئیس جمهور ترکیه بدست آوردن اکثریتی در پارلمان است که بموجب آن بتواند قانون اساسی را تغییر داده و حکومت مطلقه خود را برقرار کند. نقشه ای که با مقاومت از سوی احزاب ترکیه روبروست. حتی در دولتی که اردوغان بعنوان دولت ائتلافی تشکیل داده است. در نتیجه همین مقاومت، دو تن از اعضای کابینه موقت دولت با متهم کردن اردوغان به فساد و اختلاس از سمت خود استعفا دادند.

اردوغان در همین مصاحبه تلویزیونی بر تداوم جنگ در کردستان تاکید کرد و گفت که بمباران مواضع نظامی کردهای ترکیه در شمال عراق ادامه پیدا خواهد کرد. امری که موجب مهاجرت کردهای جنگ زده ترکیه از شمال عراق به سمت ایران شود و ظاهرا هدف اردوغان نیز همین است. یعنی مهاجرت صدها هزار نفره کردهای ترکیه به کردستان ایران و گسترش جنگ در منطقه.

پیک نت 8 مهر

 
 

اشتراک گذاری: