ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۹ مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه دبیرشورای عالی امنیت ملی روسیه

حمله جنگنده های روسیه

به پایگاه های موشکی داعش 
 
 
 
 

 

روسیه در اقدامی که می توان غافلگیرانه نامید، پایگاه های ارتش داعش در خاک سوریه را بمباران کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه در تلویزیون مسکو حضور یافته و اعلام کرد که در جریان این بمباران، پایگاه های موشکی و ضد هوائی داعش بمباران شد تا شرایط پرواز هواپیماها برقرار سوریه امکان پذیر شود. وی نگفت که منظور هواپیماهای نظامی است و یا هواپیماهای مسافر بری، اما بنظر می رسد که منظور وی پرواز هواپیماهای نظامی ارتش سوریه باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه همچنین گفت:

اگر غرب واقعا در پی حل مسئله پناهجویان و جنگ زدگان باشد، باید از این اقدام مسکو حمایت کند. امریکا با صرف 50 میلیون دلار یک گروه 70 نفره جنگجو تربیت کرده بود که به جنگ داعش بروند، اما شماری از افراد این تربیت شدگان در جنگ با داعش کشته شدند و اکثریت آنها نیز به صفوف داعش پیوستند. ما اطلاعات دقیق داریم که تنها 20 درصد پناهجویانی که راهی غرب شده اند واقعا از جنگ گریخته اند و زنان و کودکان هستند، اما 80 در صد آنها افرادی بین 40 تا 45 سال هستند که در میان آنها افراد بسیاری از طرفدراران داعش هستند و به همین دلیل باید در آینده نزدیک منتظر سازمان های نفوذی داعش در کشورهای اروپائی برای عملیات تروریستی بود. روسیه مصمم است با قدرت نظامی و اقتصادی داعش در سوریه و عراق مقابله کند.

دبیر شورای عالی امنیت روسیه در پاسخ به این سئوال که در صورت عقب نشینی داعش به داخل خاک عراق که داعش در آنجا حکومت می کند، آیا جنگنده های روسی وارد خاک عراق خواهند شد؟ گفت:

ما به درخواست دولت رسمی سوریه وارد عملیات نظامی علیه داعش در این کشور شده ایم و اقدامی قانونی انجام داده ایم. در صورتی که چنین موقعیتی که اشاره کردید پیش بیاید دولت عراق باید از ما تقاضای کمک کند و یا ما از دولت عراق اجازه ادامه بمباران مواضع داعش در خاک عراق را بگیریم.

درحال حاضر، مهم ترین هدف حملات هوائی جنگنده های روسی، بمباران پایگاه های موشکی و ضد هوائی داعش است و پس از آن می توانیم در باره نوع عملیات بعدی صحبت کنیم.

پیک نت ۹ مهر

 
 

اشتراک گذاری: