ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۱ مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  بمباران بی امان داعش در سوریه!  
 
 
 

 

بمباران مواضع داعش در سوریه که رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در روز اول با تحریف خبرهای آن را منتشر کردند، سرانجام و در ادامه آن این رسانه ها را مانند رسانه های غربی به این نتیجه رساند که باید خبرها را پخش کنند و تا آنجا که می شود دست از تحریف بر دارند. البته اکنون به همراه پخش خبرهای مربوط به بمباران این ادعا را مطرح کرده اند که نیروهای زمینی جمهوری اسلامی به سوریه اعزام شده اند. ما از این خبر مطلع نیستیم و به همین دلیل نه می توانیم آن را تائید کنیم و نه تکذیب، اما همه فیلم های خبری که شبکه "روسیه 24" از مسکو پخش می کند نشان دهنده آنست که نیروی زمینی ارتش سوریه بدنبال بمباران ها به طرف خمص در حرکت است و فرماندهان سوری در مصاحبه های خود در جبهه ها از بازپرس گیری قریب الوقوع خمص از داعش خبر میدهند. در هر جنگی بصورت طبیعی، ابتدا حمله هوائی است و در هم کوبیدن شدن ارتش متخاصم و سپس حرکت نیروی زمینی برای تصرف مناطق بمباران شده. این اصل در سوریه نیز درحال تحقق است.

روز اول و روز دوم آغاز بمباران مواضع داعش در سوریه توسط جنگنده های روسیه انواع خبرها سازی ها در رسانه ها پخش شد. از کشته شدن یک زن و کودک تا بمباران یک ساختمان چند طبقه مسکونی سفید رنگ و همچنین حمله به موضع ارتش آزاد سوریه به جای مواضع داعش.

شبکه 24 مسکو مجموعه این خبرسازی ها را در یک گزارش مستند افشاء کرد. در همین گزارش عکسهای آن کودک و مادر را که خبر آن مربوط به سه سال پیش است نشان دادند. همچنین تخریب یک مجموعه ساختمانی که اساسا مربوط به سوریه نیست و فتوشاپ شده است. پوتین نیز در جلسه دولت طی سخنانی گفت که سه روز پیش از آغاز بمباران مواضع داعش این جنجال ها و خبرسازی ها آغاز شده بود.

کارشناسان نظامی روسیه نیز در مصاحبه هائی که شبکه 24 روسیه پخش کرد گفتند که مرکز تبدیل اتومبیل ها به تله های انفجاری، مراکز تسلیحاتی، واحدهای موتوری و پایگاه های زیر زمینی داعش که ارتش سوریه قادر به شناسائی آنها نبود بمباران شدند. دراین بمباران ها، از بمب هائی استفاده شده که قادر است به عمق زمین رفته و پایگاه های زیر زمینی داعش را نابود کند. از جمله نکات دیگر مربوط به گزارش بالا، بمباران بی وقفه مواضع داعش در سوریه است.

پیک نت ۱۱ مهر

 
 

اشتراک گذاری: