ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

برای بیت رهبری و سپاه

مفقودان مکه و منا

چرا مهم تر از کشته ها هستند! 
 
 
 
 

بدنبال حادثه پر تلفات حج امسال و زمزمه هائی که در باره ماجرای مفقود شدگان این حادثه بر سر زبانهاست این اطلاعات که مربوط به سال89 است خواندنی است:

شهرام اميری دانشمند دفاعي-هسته اي  بود که حج سال 89 ناپديد شد. در خرداد همن سال پيام ويدويي وی منتشر شد که در آن شرح ربوده شدنش توسط عربستان و امریکا را داده بود. این پيام ويدويي را صدا و سيما پخش کرد.

"اميري" که پس از تخلیه اطلاعاتی مانند یک مهره سوخته تحویل جمهوری اسلامی شده بود، در این پیام که در حقیقت پیام نبود بلکه یک فیلم امنیتی بود که از وی پس از رسیدن به تهران تهیه شده بود مسئله ربوده شدنش را مطرح کرد تا مقامات امنیتی بگویند امیری با اطلاعاتی که داشت فرار نکرد بلکه ربوده شد. آنها به این اعتراف و ادعا نیاز داشتند زیرا نمی خواستند بیش از این تق و لق بودن کنترل امنیتی در نهادهای مهمی مانند تاسیسات اتمی و یا نهادهای امنیتی آشکار شود.

جنجالی که بر سر ماجرای مکه و منا به پا کرده و افکار عمومی را زیر فشار عاطفی گذاشته اند تا به عمق مسائل توجه نکنند. این عمق که سپاه و بیت رهبری و بویژه نهاد امنیتی سپاه در ماجرای مکه ضربه امنیتی خوردند. ضربه خوردند زیرا کسانی را برای اهدافی به حج امسال فرستادند که مرتبط با لبنان، فلسطين، سوریه، یمن و منطقه بودند. اين افراد سابقه مسئوليت هاي مهم مرتبط با عربستان، منطقه خاورميانه و گروه هاي اسلامی در کشورهای مسلمان داشتند. (گزارش ماجراجوئی در مکه را در همین شماره پیک نت و بعنوان پیوست مطلب بالا بخوانید.)

پیک نت 13 مهر

 
 

اشتراک گذاری: