ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 15 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"همایش انتخاباتی خبرگان"
آقای خمینی گفت دولت تعیین میکند
اما اضافه کرد: با حمایت مردم!

 
 
 
 
 

 در تهران همایشی برگزار شد بنام "نظام سیاسی اسلام و جایگاه ولایت فقیه". از اسم این همایش باید صرفنظر کرد، زیرا اصل ماجرا و اصل همایش مربوط به انتخابات مجلس خبرگان در اسفند ماه بود که سازمان تبلیغات اسلامی ترتیب داده بود.
حجت الاسلامی بنام مهدی خاموشی، که او را رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کرده اند در این همایش گفت:
«فقها دژ محکم اسلام هستند، امام (ره) نیز به این موضوع تأکید داشتند که جامعه باید از فقیه بصیر، عادل و جامع الشرایط تقلید کند و تأسیس حکومت، وظیفه ولی فقیه است. امام (ره) در بهشت زهرا قاطعانه گفتند: «من دولت تعیین می کنم» و این کار را هم انجام دادند زیرا ولی فقیه مشروعیتش را از خداوند و نظام فکری الهی می گیرد. نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید با رهبر همسو باشند. مردم باید افرادی را انتخاب کنند که با ولی فقیه همسو و همراه باشند. به نظر من فردی که زاویه عملی با رهبری دارد، جامعه به او رای نمی دهد.»
می گویند وقتی "لا الله" را می گوئی، "الا الله" را هم باید بگوئی! آقای خمینی در بهشت زهرا گفت "دولت تعیین می کنم" اما بلافاصله هم پشت آن اضافه کرد «من به پشتوانه این مردم دولت تعیین می کنم و توی دهن این دولت می زنم» که منظورش دولت بختیار بود.
بنابراین، آن که ایشان او را ولی فقیه اعلام می کند و نه رهبر انقلاب 57 نگفت که به حول قوه الهی دولت تعیین می کنم، بلکه گفت به اتکاء به مردمی که انقلاب کرده بودند دولت تعیین می کند.
حاج آقا خاموشی که لابد قانون اساسی را نخوانده حفظ است، یادش رفت بگوید که این مجلس خبرگان است که رهبر همسو با نظر و تمایل مردم را انتخاب می کند نه این که نماینده باید همسو و در واقع چاپلوس و تابع رهبر باشد! والا اساسا فلسفه وجودی انتخاب رهبر دیگر محلی از اعراب پیدا نمی کند، همچنان که انتخاب نماینده مجلس خبرگان از سوی مردم بی معنا می شود!
 

پیک نت 15 مهر

 
 

اشتراک گذاری: