ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 15 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پشت صحنه فاجعه
مفقود شدگان مکه و منا را
بعثه رهبری به حج فرستاده بود

 
 
 
 

 هفته نامه "صدا"، چند روز پس از جنجال های تبلیغاتی حکومت پیرامون حادثه پرتلفات مکه و منا گزارش مفصلی درباره "ركن آبادی" مشهورترین چهره مفقود شده در مکه و منا منتشر کرد. سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان.
این هفته نامه رکن آبادی را مسئول قرائت پیام رهبری در صحرای عرفات معرفی کرد كه فیلمهایی هم از او موجود است. این گزارش تاکید کرده است كه رکن آباد ی فردی بوده که اسراییل تا پیش از حادثه مکه و منا چند بار نقشه ربودن وی را داشته اما موفق نشده و اکنون این فرضیه قوی شده که او را اسرائیلی ها در جریان حج امسال در عربستان ربوده اند.
موضوعی كه هنوز در رسانه های داخلی و حتی خارجی از نگاه ها پنهان مانده اینست که اعزام كننده افراد مفقود شده در عربستان، تقریبا تمامی از دیپلمات ها گرفته تا قاری های بین المللی قرآن همه از سوی بعثه رهبری به مکه اعزام شده بودند. بعثه رهبری دفتر نمایندگی رهبری در سازمان حج و اوقاف است و تبعا خارج از روند عادی و علنی ثبت نام برای حج است و احتمالا هزینه سفر هم بر عهده بعثه است.
از ایران برای ما نوشته اند که نگاه دلسوزانه و پر ترحم مردم نسبت به قربانیان حادثه مکه و منا بتدریج تبدیل به اشارات مردم به دست هائی در داخل حکومت در بوجود آمدن این حادثه شده است. طبقات متوسط و تحصیلكرده بیشتر و مردم عادی بخاطر بی ثباتی و تنش های روزمره بتدریج به این نتیجه می رسند. در روزهای اول صحبت ها بیشتر توهین به سعودی ها بود اما اکنون نه تنها در منازل بلکه در مترو و تاکسی و اتوبوس و مراکز خرید مردم درباره حادثه مکه و منا با اشاراتی صحبت می کنند که معنای آشکار آن به حکومتی بودن حادثه است.

پیک نت 15 مهر

 
 

اشتراک گذاری: