ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 15 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  ترکیه دست خود را از پشت داعش برمیدارد؟
رئیس جمهور ترکیه
در تله بمباران داعش در سوریه
 
 
 
 
 

 در ترکیه مطبوعات این کشور، ابراز نگرانی های رئیس جمهور این کشور "اردوغان" درباره ادامه سرکوب داعش در سوریه را منعکس می کنند. البته انعکاس این نگرانی ها همراه با تائید سیاست دولت ترکیه درباره جنگ سوریه نیست، بلکه بیشتر با این پیش بینی است که بزودی دولت ترکیه سیاست خود را دربرابر سوریه تغییر خواهد داد و پس از عقب نشینی سیاسی و نظامی در این عرصه، باید فکری برای بیش از دو میلیون آواره سوری بکند که در خاک ترکیه اسکان داده شده اند. همین مطبوعات عکس هائی را از جنگ زدگان سوریه منتشر می کنند که از طریق دریای مدیترانه خود را به ساحل ترکیه رسانده اند. بیشتر آنها قصد رسیدن به ساحل یونان را داشته اند اما باد و موج دریا آنها را به ساحل ترکیه رسانده است. همه آنها زنده به ساحل نرسیده اند. تقریبا هفته ای چند بار اجسادی از جنگ زدگان سوری که امواج دریا آنها را به ساحل پرتاب کرده کشف می شود. آخرین مورد کشف اجساد 17 سوری در نزدیکی مرز آبی یونان در ساحل ترکیه پیدا شده که در میان آنها کودکان نیز بوده اند. در خیابان های بیشتر شهرهای ترکیه جنگ زدگان سرگردان سوری که توانسته اند خود را به ترکیه برسانند دیده می شوند و حالا مطبوعات با ابراز نگرانی از این حضور و خشم اخبار این مهاجرین را منتشر می کنند.
اردوغان در تازه ترین اظهارات خود که در مطبوعات ترکیه منتشر شده گفته است: من بزودی با پوتین رئیس جمهور روسیه فدراتيو در باره سوریه دیدار و مذاکره خواهم کرد. من با حملات هوائی روسیه به داعش موافق نیستم. ترکیه و روسیه با هم مرز مشترک ندارند، اما ترکیه با سوریه مرز مشترک دارد و ما تحت تاثیر مستقیم جنگ داخلی سوریه قرار داریم.
اردوغان بی آنکه اشاره به نقش بسیار مهم خود در برپائی جنگ در سوریه کند، اضافه کرد:
ترکیه و روسیه دو کشور دوست هستند و من انتظار دارم روسیه در سیاست خود برای بمباران سوریه تجدید نظر کند!
در مرداد ماه گذشته که اردوغان به بهانه افتتاح یک مسجد بزرگ در مسکو به روسیه سفر کرده بود با پوتین دیدار و مذاکره کرد و در همین دیدار پوتین به وی هشدار داده بود که روسیه بیش از این بحران و جنگ در سوریه و باز شدن پای داعش به جمهوری های مسلمان و متحد روسیه را تحمل نخواهد کرد و اگر ترکیه در سیاست های خود تجدید نظر نکند، روسیه در مناسبات خود با ترکیه تجدید نظر خواهد کرد.
 

پیک نت 15 مهر

 
 

اشتراک گذاری: