ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 16 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بسیاری از آنها اتباع خارجی اند

مافیای گدایان

بوشهر را تصرف کرده!

 
 
 
 
 

 

بوشهر لبریز از گدایان شده است. چنان که نگرانی های مردم را موجب شده است. شمار گداها آنقدر زیاد شده که می توانند از راههای گوناگون باعث ایجاد اخلال در سیســتم شــهری و امنیتی ‌شوند. آنها تمام مدت در چهار راه‌ها حضور دارند و باعث برهم خوردن نظم عمومی در شــهر می‌شــوند.

 افراد مهاجر، بیکاران، افراد بی‌سرپرســت، معتادان و کودکان در چند شبکه، برای گدائی تقسیم و سازماندهی شده اند. کودکان معمولا ۳ تا ۱۲ ساله اند. بسیاری از آنها معلول و ناقص العضو اند.

یک فعال مدنی به خبرگزاری ایلنا گفته است: گدائی مسئله یک شخص یا یک فرد نیست، پای یک باند در میان است.

گداها برای پول گرفتن از رهگذران در کوچه و خیابان ترفندهای مختلفی دارند که دعا کردن، اظهار ناتوانی و به دست آوردن سلامتی و خوشبختی به شرط دادن مقداری پول به آن‌ها، بخشی از ترفندهای آن‌ها در تهران و دیگر شهرهای بزرگ محسوب می‌شود.

در بوشهر گاهی آنها را جمع آوری و دسته بندی می‌ کنند، اما خیلی زود دوباره به خیابان‌های مختلف شهر باز می‌گردند.

یک عضو کانون "بهین شهر من" در بوشهر گفته است که با اتباع بیگانه باید برخورد قانونی شود. این افراد اکثرا ناقل بیماری هستند.

شهردار بوشهر می گوید: معضل گدایان نگرانی هم ما و هم شهروندان است. این موضوع تنها وظیفه شهرداری نیست بلکه به سازمان بهزیستی و بهداشت محیط و بحث اتباع خارجه نیز مربوط است. اگر ما بخواهیم زن هائی را که گدائی می کنند جمع‌آوری کنیم، مامور زن لازم داریم که دراین مورد نیروی انتظامی باید کمک کند.

پیک نت 16 مهر

 
 

اشتراک گذاری: