ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 18 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

داعش اشغالگر است

و روسیه در تقابل با اشغالگر است! 
 
 
 
 

 

جنگ تبلیغاتی- روانی با مردم جهان، علیه عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه پیوسته در حال وسعت است. روز گذشته اعلام شد که یکی از موشک های روسی که از خزر به سوی مواضع داعش در سوریه شلیک شده در خاک ایران پائین آمده است. چند ساعت پس از در بوق شدن این خبر و یافت نشدن هیچ رد و نشانه ای از چنین سقوطی، ایران رسما چنین حادثه ای را تکذیب کرد. پس از بی اثر شدن این تبلیغ که روسیه ارتش آزاد سوریه را هم درکنار داعش بمباران می کند (ارتشی که سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" ساخته) اکنون فصل این تبلیغ روانی آغاز شده که روسیه در سوریه گیر خواهد کرد و بزرگترین تلفات را خواهد داد. حتی آن را با جنگ ویتنام مقایسه می کنند. کاخ سفید و شخص اوباما اولین اشاره را به این تبلیغ کرد تا رسانه ها آن را در بوق کنند.

تقریبا اکثر رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نیز سرگرم تبلیغ همین مسئله به اشکال مختلف – از مصاحبه با این و آن تا پخش خبرهای ساختگی- هستند.

آیا بمباران هوائی ارتش داعش در خاک سوریه می تواند منجر به رویدادی مانند جنگ ویتنام بشود؟

در این زمینه به چند نکته باید توجه کرد:

1- هیچ نیروی زمینی از سوی روسیه وارد خاک سوریه نشده و شخص رئیس جمهور روسیه نیز در دیدار سه روز پیش خود با وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که هواپیماهای روسی مواضع و پایگاه های داعش را بمباران می کنند تا ارتش سوریه بتواند از طریق زمین حرکت کرده و مناطق اشغالی توسط داعش را آزاد کند. بنابراین مقایسه جنگ سوریه با جنگ ویتنام یک عوامفریبی است و نه بیشتر.

2- آیا روسیه ارتش ومردم سوریه را بمباران می کند که بعنوان تجاوز گر و نیروی خارجی که در امور داخلی یک کشور دخالت نظامی کرده با مقاومت مردم روبرو شده و در انتظار تلفات باید باشد؟

این نیز منتفی است، زیرا، این داعش است که یک نیروی اشغالگر است و نه روسیه که نیروی اشغالگر را بمباران می کند. اگر مردم سوریه یک ارتش چریکی تشکیل داده و علیه یک نیروی اشغالگر مقاومت می کردند (حالتی شبیه آنچه در ویتنام روی داد) پیش بینی تلفات روس ها میتوانست واقعیت داشته باشد، نه دخالتی که برای رهائی مردم از چنگال یک نیروی اشغالگر و وحشی بنام داعش است. نیرویی که گفته می شود یک ارتش 120 هزار نفره را بسیج کرده و تردید نیست که دست هائی جهانی آن را تقویت می کند. علاوه بر پول قطر و عربستان تردید نباید داشت که اسرائیل قوی ترین دستی است که بر پشت داعش است. همین دست در تلاش است که لبنان را نیز به آشوب کشانده و دولت ملی آن را سرنگون کند. بهانه و زمینه چنین واقعه ای از هم اکنون با اعتراض مردم به جمع نشدن زباله های شهر شروع شده است.

پیک نت 18 مهر

 
 

اشتراک گذاری: