ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 20 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

طرح اقدام اولیه "برجام" تصویب شد

شکست فراکسیون یکصد نفره

مخالفان دولت در رای گیری مجلس! 
 
 
 
 

 

طرح یک فوریتی "برجام" (اقدام اولیه) همانگونه که در عنوان اول روز گذشته پیک نت پیش بینی شده بود، روز گذشته در مجلس تصویب شد. فراکسیون حامی دوران فاجعه بار ریاست جمهوری احمدی نژاد به شمول پایداری ها و هواداران برخی فرماندهان سپاه و نهادهای امنیتی سپاه روز گذشته در صحن مجلس خیلی تلاش کرد و دست و پا زد تا بلکه حداقل رای گیری را به عقب بیاندازد اما رئیس مجلس اجازه نداد. ترکیب آراء نشان داد که این فراکسیون با حداکثر بسیج نیرویش در مجلس بیش از 100 نفر نیست و طرح با 139 رای مثبت و 12 رای ممتنع ( کسانی که بین دو صندلی می نشینند تا ببینند باد از کدام طرف خواهد وزید) تصویب شد. این که صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مجلس چه گفت و رئیس مجلس چه گفت و یا اعضای باند یکصد نفره چه جنجال هائی دیروز به پا کردند بی اهمیت است. آنچه اهمیت دارد آنست که از امروز ( دوشنبه) و پس از تایید شورای نگهبان اجرای اقدام اولیه برجام آغاز می شود.

شاید گرهی ترین سئوالی که باید پاسخ برای آن یافت این باشد که این همه تلاش برای جلوگیری از اجرا و یا بقول رایج شده در جمهوری اسلامی "اجرائی شدن" چه دلیلی داشت؟

پاسخ ساده است. دولت در تنگنای اقتصادی و تشدید نارضائی مردم از مشکلات اقتصادی است و مخالفان با آگاهی از همین مسئله، سعی داشتند و در آینده نیز به اشکال دیگری سعی خواهند کرد دست دولت بسته بماند و نارضائی مردم بیشتر شود و این نارضائی را هم به سمت دولت و شخص روحانی هدایت کنند.

یکی از خوانندگان پیک نت، در همین زمینه از گیلان برای ما نوشته است:

« مخالفان می خواهند تیم اقتصادی دولت را با شکست روبرو کنند. دولت می گوید تورم کنترل شده، اما رکود بدی همچنان بر بازار حاکم است. اگر  دولت نجنبد و در زمینه داخلی و مخصوصا اقتصادی قدم بلندی برندارد شکست قطعی است. امید مردم اینست که با اجرای برجام راهی برای دولت و مردم باز شود تا بلکه حداقل موقت هم شده بازار تکان بخورد و چرخ تولید بگردد.»

پیک نت 20 مهر

 
 

اشتراک گذاری: