ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 20 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارشی درباره تدارک ماه محرم

پیتزای نذری امام حسین

امسال در ایران خیلی مُد شده! 
 
 
 
 

 

1- شهرداری بازارچه‌ وسائل صوتی برای ماه محرم بر پا کرده. در این بازارچه كوپن‌هایی برای تكایا، مساجد، حسینیه‌ها و بقعه‌ها میدهند.

2- شهر داری نمایشگاهی بنام "عطر سیب" هم برپا کرده که لوازم صوتی و طبل و شیپور و .... را با کوپن و به قیمت محرم می فروشد .

3- برای غذای نذری هم بازارچه بوستان را برپا کرده که برنج و روغن و حبوبات با قیمت محرم می فروشد.

4- تی شرت و روسری ویژه محرم هم  با عکس شهدای کربلا و از چند روز پیش با عکس سردار همدانی که در سوریه کشته شد می فروشند. رنگ برتر سیاه است و سبز. ضمنا می گویند اغلب این ادوات و پوشیدنی ها و سر کردنی ها از چین وارد شده.

5- در بازارچه شهرداری قیمت میكروفن‌ بین ١٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان است. طبل از ٢٠٠ هزار تومان شروع شده و تا یك میلیون تومان فروخته می‌شود. سنج برای زنجیر زنی ١٠٠ هزار تومان است.

قیمت تی‌شرت‌های مشكی ٣٠ تا ٧٠ هزار تومان است. شال‌های مشكی و سبز هم از ١٠ تا ٣٠ هزار تومان قیمت دارد. البته اگر از دستفروشها بخرند حدود ٥ تا ١٠ هزار تومان است.

6- امسال شتر کشی به جای گوسفند کشی مُد شده و به همین دلیل شتر دوساله سه میلیون تومان تا ١٠ میلیون تومان قیمت دارد.

7- از نوظهورترین پدیده های محرم امسال تبلیغات پیتزا فروشی ها، رستوران ها و فروشندگان غذای فوری در ایران است. بموجب تبلیغ این مغازه ها، مشتری می تواند برای نذری دادن سفارش بدهد تا آنها غذای نذری را در ظروف یکبار مصرف به درخانه برسانند و زحمت پخت و پز نذری را برای صاحب نذر کم کنند. تا اینجا شاید زیاد تعجب آور نباشد، اما این که امسال پیتزای نذری هم مد شده نوظهور است!

 

پیک نت 20 مهر

 
 

اشتراک گذاری: