ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 21 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

چرا پیک نت اخبار هاشمی را پوشش میدهد؟

هدف نهائی داعش ایران

و ایرانی است که آنها را کافر میداند! 
 
 
 
 

 

هاشمی رفسنجانی در دیدارهائی که دارد و یا مصاحبه هائی که می کند، سخنانی می گوید که به چند دلیل صدا و سیما آن را پوشش خبری نمی دهد و رسانه های طرفدار دولت نیز مجاز به این پوشش نیستند. این در حالی است که او حداقل رئیس مجمع مصلحت نظام است. ظاهرا دلیل این حصر خبری چنین است:

1- سخنان و نظرات او بر خلاف سخنان رهبر جمهوری اسلامی آلوده به تهدید و چند پهلو گوئی نیست و معقول و سنجیده است و قابل درک و تائید از جانب مردم. بنابراین، نوعی رقابت دراین عرصه وجود دارد.

2- مخالفت او با کودتای 88 چه پیش و چه پس از آن، بویژه آخرین نماز جمعه ای که خواند، برای او سرمایه ای شده که قدرت از آن وحشت دارد. این وحشت در جریان انتخابات 92 و با رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان آشکار شد و با تائید روحانی از جانب او و پیروزی وی در آن انتخابات به اثبات رسید.

3- دو انتخابات مهم مجلس شورا و مجلس خبرگان انتخاب رهبری در اسفند ماه برگزار می شود و قدرت بشدت نگران تاثیر گذاری هاشمی در این انتخابات است. حصر خبری او همراه است با فشارهای جانبی که به وی وارد می شود. از جمله حبس فرزندش مهدی باتهام همراهی با جنبش سبز در انتخابات 88. این که هاشمی در سالهای پس از انقلاب چه کرد و مرتکب چه اشتباهات بزرگی شد، بحث امروز، با موقعیت و نظراتی که وی در سالهای اخیر دارد نیست. بویژه که ما آن بخش هائی از سخنان وی را پوشش خبری میدهیم که مستقیما به اوضاع ایران و تقابل های داخل حکومت در ارتباط است و نه همه نظراتی که مطرح می کند.

ما تصور می کنیم این توضیح برای آنها که می خواهند بدانند چرا ما به اخبار هاشمی پوشش می دهیم کافی باشد. به همان دلائلی که به اخبار مربوط به محمد خاتمی و مهدی کروبی و موسوی پوشش می دهیم. این پوشش خبری، تلاشی است در جهت خنثی سازی حصر خبری آنها.

در همین شماره پیک نت مصاحبه ای از هاشمی می خوانید که وی نکات بسیار مهمی را در ارتباط با تروریسم در منطقه، خطر تجزیه کشورهای منطقه و حرف های نسنجیده ای که در داخل ایران زده می شود و مناسبات کشورهای سنی مذهب را با ایران تیتر می کند زده است. او بدرستی می گوید که در ایران یک عده با خیال راحت و در امنیت کامل، حرف هائی در باره اقلیت شیعه در کشورهای دیگر می گویند که عملا باعث دردسر برای آنها می شود. یادشان می رود که آنها یک اقلیت در میان اکثریت اهل سنت در آن کشورها هستند. او در همین مصاحبه به درستی به ریشه های داعش اشاره می کند و باز بدرستی می گوید که هدف نهائی داعش ایران است. آنها شیعه را نجس و کافر می دانند. آنها اکنون نه تنها در افغانستان برای خود پایگاه درست کرده اند بلکه تا مرزهای مشترک افغانستان و ایران هم پیش آمده اند.

پیک نت 21 مهر

 
 

اشتراک گذاری: