ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 21 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ادعای ارسال موشک از قطر برای داعش در سوریه

وحشت از حمله روسیه

به لوله های نفت و گاز قطر! 
 
 
 
 

 

سایت خبری عصر نفت گزارشی را منتشر کرده که روزنامه لبنانی "الدیار" نیز آن را بازتاب داده است. بموجب این گزارش که به نظر مقداری اغراق آمیز و تخیلی می رسد و شبیه کارهای تبلیغاتی جمهوری اسلامی است، قطر شماری موشک زمین به هوا برای داعش در سوریه فرستاده اما دولت ترکیه مانع انتقال آنها به سوریه شده است!

این سایت شمار این موشک ها را 2000 اعلام کرده که گویا امریکا مخالفت خود را برای انتقال این موشک ها به سوریه به دولت ترکیه اطلاع داده است.

همین سایت در تحلیلی که در ادامه خبر فوق منتشر کرده نوشته است:

روسیه از دریای خزر مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داد تا به قطر نیز هشدار داده باشد که برد موشک هایش به 1500 کیلومتر می رسد و اگر اراده کند می تواند با موشک های خود چاه ها و تاسیسات گاز و سواحل قطر را که کلا 395 کیلومتر مساحت دارند هدف قرار دهد. روسیه از دریای خزر 26 موشک به مواضع داعش در سوریه شلیک کرد تا این پیام را بدهد که روسیه چه با جنگنده های خود و چه با موشک هایش می تواند به هر هدفی  در منطقه بزند.

اگر روسیه تاسیسات گازی قطر آن را هدف قرار بدهد، قیمت گاز افزایش می یابد که این اتفاق می تواند به سود روسیه و کشورهای صادر کننده گاز از جمله ایران تمام شود. در حالی که بازنده اصلی قطر خواهد بود که تاسیسات گازی اش از بین رفته اند و دیگر نمی توانند گاز صادر کنند.

روسیه به روشنی هشدار داده که با قدرت علیه تمامی گروه های تروریستی بدون استثنا وارد عمل شده است.

(خلاصه و ویرایش شده از روی اصل گزارش که آن را میتوانید با کلیک روی "عصر نفت" بخوانید)

پیک نت 21 مهر

 
 

اشتراک گذاری: