ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 21 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

روحانی در مازندران

برخی مخالفان "برجام" نگرانند

که مبادا دکانشان کساد شود! 
 
 
 
 

 

حسن روحانی که به مازندران سفر کرده، روز گذشته در ورزشگاه بزرگ شهر ساری با مردم سخن گفت. بخش مهمی از سخنان او درباره مذاکرات اتمی و مخالفت هائی که با آن در داخل حکومت می شود بود. او در این ارتباط گفت:

ما امروز در فرصت پسا برجام هستیم. ما امروز در فرصت بعد از توافق غرورآفرین هستیم. ما نیاز به اتحاد و انسجام و همدلی داریم. اگر توانستیم در برابر دنیا به توفیقات بزرگ دست یابیم به خاطر رهبری با درایت به خاطر ایستادگی ملت بزرگ و به خاطر دیپلمات‌های غیور و کاردان ما در صحنه مقابله با دنیا بود. تاریخ به ما خواهدگفت که ملت ایران در این مقطع تاریخی چه کار عظیم و بزرگی را به ثمر رساندند. شما در تاریخ پیدا کنید کجا بوده که کشوری را شورای امنیت و قدرت‌های جهان به فصل 7 ببرند و در مسیر خطرناک جنگ و تحریم و فشار ببرند و این ملت به تنهایی با منطق و با استدلال و با انسجام و با ایستادگی و با تکیه بر مردم غیور و نیروهای مسلح شجاعش و جوانان غیور این سرزمین و همه اقوام این کشور شیعه و سنی و کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و لر و همه سراسر کشور یکپارچه ایستادگی کند و از بند 7 خارج کند.

امروز باید "برجام" سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور ما باشد.

ما هنوز در تحریم هستیم. ممکن است یک یا دو ماه دیگر در همین حالت باشیم اما در همین حالت شاهد خواهید بود که در ماه‌های پایان امسال کشور شاهد یک حرکت و رونق خواهد بود.

 ما چرا دنبال مذاکره رفتیم؟

بعضی فکر می‌کنند ما علاقه داشتیم به غرب نزدیک شویم. برای ما غرب یا شرق  فرق نمی‌کند ما دنبال منافع ملتمان هستیم ما دنبال مصالح کشورمان هستیم.

آنچه برای ما مهم است اشتغال جوانان ما است. آنچه برای ما مهم است رونق اقتصاد کشور ما است. من به عنوان نماینده و خادم شما چطور رضایت بدهم که به خاطر تحریم هر جنسی که وارد کشور می‌شد و هنوز هم البته اینچنین است 15 تا 20 درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود. ما حق نداریم از جیب مردم شعار بدهیم.

ما با دنیا با شهامت و قدرت مذاکره کردیم تمام حقوقمان را در این مذاکره گرفتیم. من در فرصت های بعدی برای مردم به طور کامل توضیح می‌دهم. بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع جواب آن داده شود.
ما حق نداریم از جیب مردم شعار بدهیم؛ هرکس می‌خواهد شعار بدهد، از زندگی و جیب خود شعار بدهد نه از زندگی فقرا و محرومان.

چه کسی از افتخار ملت ایران ناراحت است؟ چه کسی از غرور ملت ایران ناراحت است؟ چه کسانی از رفع تحریم ناراحت هستند؟ والله شما هم ضرر نمی‌کنید. بعد از تحریم این منفعت برای شما هم خواهد بود، نگران نباشید دکان شما کساد نمی‌شود.

ما به دنبال مذاکرات و دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستیم. همین امروز 50 شرکت مهم بین المللی میهمان تهران هستند. همین روزها صدها سرمایه گذار بین المللی در تهران و در شهرهای دیگر رفت و آمد می‌کنند. ما سرمایه و تکنولوژی را جذب خواهیم کرد و محدودیت در مناسبات بین المللی را کنار خواهیم گذاشت.

پیک نت 21 مهر

 
 

اشتراک گذاری: