ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دستگیری 800 آموزش دیده داعش در روسیه

6 خبر کوتاه اما مهم

از روسیه و سوریه و جنگ تبلیغاتی 
 
 
 
 

 

1- روز گذشته به سوی یک راهپیمائی در دمشق پایتخت سوریه که به حمایت از روسیه و حمایتش از این کشور علیه داعش برپا شده بود، راکت 120 میلیمتری پرتاب شد که در جریان آن عده ای مجروح شدند. این راهپیمائی در منطقه ای برگزار شده بود که سفارت روسیه نیز در آن قرار داد، اما راکت ها به ساختمان سفارت برخورد نکرد.

2- در مسکو و در ادامه انتشار اخبار مربوط به کشف یک خانه تیمی 11 نفره آموزش دیده در پایگاه های داعش در سوریه، رسما اعلام شد که در دوران اخیر، جمعا 800 تن در ارتباط با داعش در روسیه دستگیر شده اند. همه آنها در سوریه آموزش نظامی و انفجاری دیده بودند.

در باره خانه تیمی که کشف و نفرات آن دستگیر شدند نیز در مسکو اعلام شد که آنها در آخرین مراحل جاسازی بمب در یک ماشین لباسشوئی دستگیر شدند. قرار بود این ماشین در کنار دیگر وسائل خانه زیر پوشش جابجائی در مرکز مسکو منفجر شود.

3- همچنین روز گذشته پوتین درمصاحبه ای اعلام کرد: روسیه سهم خود را در مبارزه با تروریسم انجام میدهد. آنچه که ما انجام میدهیم در چارچوب مقررات بین المللی و با اطلاع سازمان ملل است اما کشورهای دیگری هستند که خارج از مقررات بین المللی و حتی بدون همآهنگی با سازمان ملل دست به اقداماتی تحت عنوان مبارزه با تروریسم می زنند که درعمل تقویت تروریسم است.

4- روز گذشته و بدنبال انتشار گزارشی از جانب مقامات هلند در باره دلیل سقوط هواپیمای مالزیائی برفراز اوکرائین که در آن عنوان شده بود روسیه با راکت این هواپیما را زده، در مسکو رسما اعلام شد: راکتی که با آن هواپیمای مالزیائی هدف قرار گرفت از نوع "بوکا" بود. این راکت از سال 1986 در ارتش روسیه از رده خارج شده اما در ارتش اوکرائین تا سال 2005 حداقل 902 راکت "بوکا" در رده سلاح های قابل استفاده وجود داشته است.

5- وزیر داخله دولت جمهوری چک در ادامه جنگ روانی – تبلیغاتی علیه بمباران مواضع و پایگاه های داعش در سوریه توسط هواپیماهای روسیه اعلام کرد: پناهجویانی که به اروپا رسیده اند را روسیه با اتوبوس حمل کرده و به داخل اروپا منتقل کرده و تاکنون همین اتوبوس ها 2 میلیون پناهجو را به اروپا رسانده اند!

تلویزیون "روسیه 24" در یک برنامه طنز افشاگرانه علیه جنگ تبلیغاتی با روسیه این خبر را پخش کرد و با تمسخر گفت که دولت چک هنوز نمی داند که پناهجویان بسیاری از دریا و نه از خشکی و از مدیترانه و نه از سرزمین روسیه به اروپا رسیده اند. ضمنا جمهوری چک بد نیست با یک حساب سرانگشتی بگوید در عرض چند هفته برای انتقال دو میلیون پناهجو به چه تعداد اتوبوس نیاز است؟

پیک نت 22 مهر

 
 

اشتراک گذاری: