ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

همزمان با تصویب قانون استیضاح شهردار

"خیز زنانه" در شورای شهر

برای سئوال از شهردار تهران! 
 
 
 
 

 

همزمان با تصویب قانون استیضاح شهردار در جلسه شورای شهر که مفاد آن را در پیک نت امروز می خوانید، شورای شهر تهران که با حضور شهردار تشکیل شده بود، برای استیضاح قالیباف شهردار تهران خیز برداشت. جالب آن که این خیز عمدتا توسط اعضای زن شورای شهر تهران برداشته شد. دلیل این خیز نیز وضع کنونی محله هرندی تهران بود.

الهه راستگو، عضو شورای شهر تهران پس از شنیدن توضیحات قالیباف شهردار تهران گفت: من زمانی نه چندان دور در محله هرندی معلم یکی از مدارس بودم. در آن زمان نیز مشکلات بسیاری پیرامون سبک زندگی اهالی این منطقه وجود داشت و دانش آموزان زیادی در خانواده‌هایی زندگی می‌کردند که درگیر اعتیاد بودند. سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها می‌توانند در بهبود وضعیت هرندی موثر باشند،  چندی پیش سازمان ورزش شهرداری تصمیم گرفته ورزشگاه نابینایان را از بچه‌های نابینای هرندی پس بگیرد. چرا شهرداری به این موضوع ورود نکرده است؟

معصومه آباد، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر نیز گفت: تصاویر پخش شده از محله هرندی انسانیت را به محکمه می‌برد. شهرداری باید پاسخ بدهد که چرا در سالهای گذشته آمار مشکلات محله هرندی رو به افزایش است. در گذشته 4.1 درصد زنان درگیر اعتیاد بودند اما حالا صحبت از اعتیاد 10 درصدی زنان است. در حال حاضر جنس مواد مخدر تغییر کرده و نیازی به منقل و بافور نیست. صحنه‌هایی در این شهر دیده می‌شود که باور نمی‌کنیم در تهران رخ بدهد. باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر نیز گفت پخش تصاویری از محله هرندی شکستن تابویی است که مسئولان قبلا آنرا نمی‌دیدند. ‌ پدیده‌های نامطلوب شهری در برنامه اول تا پنجم مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و این در حالی است که باید نگاه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. باید یک سند اقدام یکپارچه با نظر اعضای شورای شهر تدوین و اجرا شود.

 

بدنبال سخنان زنان عضو شورای شهر، رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر نیز گفت:

اعتیاد در محله هرندی حاصل انکار و مخفی کاری سالهای طولانی است. حاصل سالها تعلل مسئولان وضعیت کنونی هرندی است و حالا در سه چهار ماهه اخیر، شهرداری تهران برای شناسایی و بهبود وضعیت کنونی وارد شده است.

60 درصد معتادان کارتن خواب شهرستانی هستند، آیا می‌توان دور تهران را دیوار کشید و مانع ورود آنها به تهران شد؟ توسعه نامتوازن و حاشیه نشینی سبب این وضع شده است.

 

احمد مسجد جامعی، وزیر ارشاد دولت خاتمی و عضو کنونی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز از ضرورت پیشگیری از حوادث محرم و عزاداری که از پنجشنبه شروع می شود سخن گفت. او با اشاره به طاق نصرت هائی که در تهران بسته شده گفت:

 در میدان منیریه دسته جات بسیاری از شب اول تردد می‌کنند. نصب داربست‌های فراوان مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است که پیشنهاد می‌شود حالا که شهردار تهران اینجا هستند، برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

در نقشه تهران قدیم، منطقه هرندی جزو مناطق تابع بازار بوده است.

پیک نت 22 مهر

 
 

اشتراک گذاری: