ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دولت ترکیه زیر آوار

انفجار در پایتخت این کشور!

گزارش بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

 

ترکیه وارد چهارمین روز پر تلفات ترین فاجعه انفجار در تاریخش شد و علی رغم ممانعت قوای انتظامی واکنش های اعتراضی مردم ادامه دارد. از سوی دیگر مسئولین حکومتی در تلاطم فکری هستند و هر لحظه خبر از "کشف تازه ای" از انفجار آنکارا می دهند. در اولین روز حادثه وزیر کشور انتصابی کابینه موقت "سلامی آلتین اوک" در حضور خبرنگاران اعلام کرد که هیچگونه ضعف امنیتی در این واقعه نبوده و نیروهای پلیس و امنیت برای جلوگیری از هر حادثه ای اقدامات و پیشگیری های لازمه را بعمل آورده بودند! اما حزب جمهوریت خلق خواهان استعفای وی شد.

روز گذشته نخست وزیر "داود اوغلو" با سخنان مضحکی اعلام کرد: "لیست اسامی بسیاری از تروریست ها در اختیارمان است ولی نمی توانیم و نباید قبل از شروع عملیاتشان دست به اقدامی بزنیم و آنها را دستگیر کنیم."

بعبارتی زمانی باید دست به اقدامی زد و مظنونین و مشکوکین را دستگیر کرد که انفجار صورت گرفته و قاتل و مقتول از بین رفته باشند.

شب گذشته سخنگوی دولت اشاره به "ترکیب و اتحادی از گروه های تروریستی و چندین کشور خارجی کرد."  از طرفی امروز اردوغان در نشست مطبوعاتی اش با "ساولی نینیتسو" رئیس جمهور فنلاند اعتراف گونه گفت:" بدون شک در یک جای کار، یک نقطه ضعف امنیتی بوده ولی دلیل نمی شود که در در چنین موردی وزیری استعفا دهد."

اردوغان با غنیمت شمردن حضور رئیس جمهور کشور فنلاند ادامه داد: "هدف از این انفجار کل ملت ترکیه بود و نه طرز تفکر و منش خاصی. همانگونه که فرقی بین کشته شدگان قائل نیستیم بین تروریست ها نیز فرقی نمی بینیم."  این در حالی است که اردوغان در مصاحبه اش با سی. ان. ان در 6 سپتامبر گفته بود: "از نظر ما پ. ک. ک خطرناکتر از داعش است.  زیرا پ. ک. ک تروریست داخلی است و داعش خارجی."

اردوغان در نشست مطبوعاتی امروزش گفت: " واقعه آنکارا برای ما در حکم یک امتحان و آزمون بود. و باید با حفظ اتحاد ملی مان از پس این آزمون سرفراز بیرون بیآییم و اجازه ندهیم عده ای از این واقعه  برای مقاصد انتخاباتی شان بهره برداری کنند. عده ای (منظورش صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دمکراتیک خلق ها بود که در انتخابات 3 ماه پیش حزب او صاحب 81 کرسی پارلمانی شد) قبل از روشن شدن هویت فاعلین بدون هیچ مدرکی ما را مسبب این حادثه اعلام کرده اند. این یک بازی برای انتخابات است.  هم اکنون همه اینها  در کانال های تلویزیونی و اینترنت دست به تحریک مردم زده اند و از قلمشان چون سلاح استفاده می کنند. این ها من و خانواده ام را نشانه گرفته اند. با این حال اگر ضعف امنیتی در این حادثه بوده قاعدتا تدابیر و اقدامات لازمه را بعمل خواهیم آورد.  "

مسئولین و مقامات ترکیه برای مخدوش و پنهان کردن عاملین فاجعه دست به ساختن سناریوهای هذیان گونه زده اند. امروز سخنگوی دولت گفت: "در پشت پرده انفجار آنکارا حتی به شواهدی مبنی بر همکاری تروریست های پ. ک. ک و داعش با حمایت دشمنان خارجی مان دست یافته ایم." بعبارتی یا بدنبال گشودن جبهه جدیدی بر علیه دولت و مدافعان بشار اسد هستند و یا به نوعی سعی در مسکوت گذاشتن این حادثه اند. و یا به احتمال قوی هر دو.

این در حالی است که با تشکیل جبهه ای دیگر در سوریه به نام " نیروهای دموکراتیک سوریه" و آغاز حرکت "یگان های مدافع خلق" به سوی "رقه" بر ورود و حضور اردوغان ساخته قوای داعش در ترکیه افزوده خواهد شد. امروز مقام های ترکیه نام 21 تروریست وابسته به داعش که در ترکیه فعال هستند را اعلام کردند ولی بخوبی می دانند که این رقم در مقایسه با 2 میلیون مهاجر سوری که وارد ترکیه شده اند  ذره ای بیش نیست و در داخل این دو میلیون هزاران داعشی وارد ترکیه شده اند و این نتیجه خواست و اراده اردوغان بود.

پیک نت 22 مهر

 
 

اشتراک گذاری: