ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رویدادهای روسیه در 24 ساعت

 
 
 
 
 

 

1- نیروی زمینی ارتش سوریه که به مدرن ترین سلاح های ساخت روسیه مجهز شده، روز گذشته برای سرکوب نیروهای داعش، منطقه "چوبه" در شرق دمشق پایتخت سوریه را محاصره کرد. روز دوشنبه از این منطقه دو راکت به سمت سفارت روسیه در دمشق و تظاهراتی که در خیابان های اطراف این سفارتخانه در دفاع از دولت سوریه و کمک روسیه برای سرکوب داعش برپا شده بود شلیک شد. راکت ها در داخل حیاط سفارت روسیه فرود آمد و تلفاتی نداشت اما تعدادی از تظاهرات کنندگان را مجروح کرد. گزارش های اولیه که از مسکو پخش شده حکایت از تلاش نیروهای در محاصره قرار گرفته داعش در منطقه "چوبه" دارد.

2- روز گذشته (چهارشنبه) پوتین رئیس جمهوری فدراتیو روسیه راهی قزاقستان شد و از مجموعه فضائی مستقر در این جمهوری بازدید کرد. از دیدار و مذاکره پوتین با همتای قزاقستانی وی گزارشی منتشر نشده اما حدس زده می شود که مسئله امنیت مرز و تدابیر لازم برای مقابله با نفوذ داعش به این جمهوری در دستور مذاکرات بوده است.

3- مقامات امنیتی روسیه روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند که اعضای یک باند تهیه یدکی های ادوات نظامی روسی برای ارتش اوکرائین را شناسائی و دستگیر شده اند. آنها در جریان تلاش برای خرید یدکی های موشک "بوکو"  و موشک اس 300 بودند که دستگیر شدند. "بوکو" موشکی است که با آن هواپیمائی مالزیائی زده شد. این افراد از برخی تجهیزات توانسته بودند عکس تهیه کنند.

4- از پدیده های تازه در روسیه و بویژه مسکو به بازار آمدن تیشرت با عکس حمایت از اسد رئیس جمهور سوریه است که بسرعت فروش می رود. همچنین مد شدن "تتو" ی عکس های اسد است.

پیک نت 23 مهر

 
 

اشتراک گذاری: