ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

راه دیگری جز "قیام"

برای جوانان فلسطینی باقی نمانده!

اومانیته- ترجمه فریتاش 
 
 
 
 

 

درباره تظاهرات ادامه دار در غزه، روزنامه اومانیته چاپ فرانسه نوشت:

جوانان فلسطینی در برابر جنگ بی پایان نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به پا خواسته اند. خشم، سر‌خوردگی، میل به زندگی فلسطینی ها، بویژه توسط جوانانی که بعد از قطعنامه "اسلو" بدنیا آمدند فصل تازه ای را در دفتر مبارزه با اسرائیل درمنطقه گشوده است.

نتانیاهو فقط یک زبان را آموخته و با همان زبان همچنان می خواهد با فلسطینی ها سخن بگوید " زور"، اما فصل این زبان به پایان رسیده است.

در حومه غربی بیت المقدس و تقریبا در تمام نقاط بلندی های جولان ارتش اسرائیل بی‌وقفه روی هر فلسطینی وهر پدیده فلسطینی شلیک میکند. نخست وزیر اسرائیل که مانند گذشته از طرف افراطی ترین و متعصب ترین جناح های مذهبی و مهاجران در کلونی ها و جناح های راست افراطی حمایت می‌شود (وابستگی سه گانه ای که مدت طولانی ادامه دارد) اکنون تصمیم گرفته محله های فلسطینی در شرق بیت المقدس را با دیوار های حائل مسدود کند. مناطقی که بیش از 300 هزار فلسطینی در آن زندگی میکنند. (آنها که در طول جنگ سرد پشت دیوار برلین اشک تمساح می ریختند، حتی اخبار این دیوارکشی را آنگونه که باید پوشش نمی دهند)

نتانیاهو همواره آهنگی قدیمی را تکرار میکند و میگوید: "بیت المقدس پایتخت اجتناب ‌ناپذیر اسرائیل است" اکنون اشغال شرق بیت المقدس و توسعه و افزایش شهرسازی به یک واقعیت تبدیل شده و تصمیم اخیر نخست وزیر نتانیاهو برای دیوارکشی در مسیر ورودی های محله های فلسطین نشین عامل شورش فلسطینی ها شده است. با ایجاد این دیوارهای حائل افق روشنی برای آینده جوانان فلسطینی باقی نمی ماند جز قیام. جوانانی که در کودکی شاهد ضربات نیروهای امنیتی و ارتش اسرائیل و تحقیر پدران و مادران مهاجرخود در کلونی های اشغال شده بوده اند. جوانانی که از ورود فلسطین به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل استقبال کردند اما کجاست آن تحکمی از سوی این سازمان که اسرائیل را ناچار به عقب نشینی کند؟

پیک نت 25 مهر

 
 

اشتراک گذاری: