ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

حسینیه و عزادارانش به گلوله بسته شدند

امام حسین با شمشیر کشته شد

عزاداران دزفولی اش با گلوله! 
 
 
 
 

 

از شیوه های خنده دار خبر نویسی و خبر منتشر کردن در جمهوری اسلامی یکی هم اینست که اطلاعیه های پلیس و قوه قضائیه و فلان اداره و فرمانداری را عینا منتشر می کنند. اطلاعیه هائی که عموما ستایش از کار و فعالیت پلیس و قوه قضائیه و آتش نشانی و ... است و کمتر درباره اصل موضوع. طرف را کشته اند، خبر از تشکیل پرونده و تلاش پلیس برای امنیت شروع می شود و در پایان شاید اشاره ای هم به جزئیات قتل بشود. حتی در مورد حادثه حج هم اینگونه بود.

برای انتشار خبر تیراندازی در دسته های سینه های زنی شهر دزفول می خواستیم خبر منتشر کنیم و چاره ای جز این مقدمه نبود.

اما برای آن که غیر مستند مسئله ای را مطرح نکرده باشیم، بخوانید این خبر را از قول خبرگزاری فارس:

« خبرگزاری فارس: مدیرکل امنیتی وزارت کشور از اعزام تیمی از طرف شورای امنیت کشور برای بررسی حادثه دزفول به استان خوزستان خبر داد.  جواد زرین‌کلاه مدیرکل امنیتی وزارت کشور با اشاره به حادثه شب گذشته در صفی‌آباد دزفول که منجر به کشته و زخمی شدن 4 نفر شده است، اظهار داشت: ابعاد این حادثه در شورای تأمین استان خوزستان در حال بررسی است. وی با تأکید بر اینکه معاونت امنیتی وزارت کشور به طور جد این موضوع را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: همچنین دبیرخانه شورای امنیت کشور نیز چگونگی این حادثه را پیگیری و بررسی خواهد کرد.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: تیمی از طرف شورای امنیت کشور برای بررسی دقیق این حادثه عازم خوزستان خواهد شد.»

 

در هیچ نقطه جهان که اصولی بر کار حرفه ای روزنامه نگاری حاکم باشد، به این متن بالا نمی گویند خبر.

حالا اصل ماجرا چه بوده:

«جمعه شب گذشته در شهر صفی‌آباد در محل برگزاری مراسم عزاداری محرم چند نفر سوار بر یک دستگاه اتومبیل پژو، محل برگزاری یک هیئت عزاداری را در صفی‌آباد به رگبار بسته و گریخته‌اند. حادثه حوالی ساعت ۱۰ و سی‌ دقیقه شب روی داده و بنا بر گزارش‌ها سرنشینان اتومبیل که سر و صورت خود را پوشانده بودند با سلاح جنگی این محل را به رگبار بستند.

دو مرد ۲۵ و ۲۸ ساله در این تیراندازی کشته شدند و عده زیادی تیر خوردند که به بیمارستان منتقل شدند.»

مهم ترین سئوال اینست که سلاح جنگی در اختیار چه کسانی بوده و چگونه ممکن است در یک شهر به شیوه مافیائی عده ای را به رگبار بست و آب شد و زیر زمین رفت و هیچ مقام انتظامی و  سپاهی و امنیتی خبر نشود؟

پیک نت 26 مهر

 
 

اشتراک گذاری: