ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"روحانی در تهران"

انقلاب این نیست که

شعار بدهیم و درشت گوئی کنیم! 
 
 
 
 

 

 روحانی روز گذشته (یکشنبه) در نخستین نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی گفت:

هرجا مدیریتی در چارچوب دانش بود، درست حرکت کردیم و هر کجا مبنای تصمیم گیری ما در پایه علمی بود، توانستیم موفق باشیم؛ و هر کجا با احساسات، شعار و رقابت های ناسالم حرکت کردیم، موفق نشدیم. امروز پایه اصلی قدرت ملی و ثروت ملی دانش است، حتی اگر می خواهیم امنیت ملی را هم حفظ کنیم، پایه آن دانش است. اگر می خواهیم با دنیا حرف بزنیم و تعامل کنیم نیز پایه آن دانش است. اگر در یک مذاکرات سرنوشت ساز تاریخی در برابر 6 قدرت دنیا نشستیم، حرف زدیم و موفق شدیم پایه آن دانش بود. اثر دانشگاه ها، اساتید و بزرگان بود.

اگر بهترین و اندیشمندترین مذاکره کننده در بخش سیاسی، فنی و اقتصادی را به کار نمی گرفتیم، قطعا ما در مذاکرات موفق نمی شدیم. البته در کنار این علم و دانش، ایستادگی، مقاومت و شهامت یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی هم اهمیت داشت.

انقلاب ایران برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. انقلاب به معنای زبان اعتراض نیست، به معنای درشت گویی نیست، به معنای شعار نیست؛ انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

پیک نت 27 مهر

 
 

اشتراک گذاری: