ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

نه "پوتین" پسر خاله ماست

و نه روسیه میهن ما ایرانی ها

 
 
 
 
 

 

سلام و خسته نباشید- تقریبا دوسالی میشه با سایت شما آشنا شدم و اگه درگیر کار نباشم میتونم بگم هر روز (جز روزهای تعطیل که مطلب جدید نمیزارین) سایت شمارو دنبال میکنم و توی این دوسال به این نتیجه رسیدم که پیش بینی های شما اکثرا درست از آب درمیاد و تفسیر و استدلالاتون منطقیه ، ولی همیشه واسم سوال بوده که چرا اینقدر از روسیه و پوتین حمایت میکنین و نسبت به امریکا آلرژی دارین؟

پیک نت- خواننده گرامی نه ما نسبت به امریکا آلرژی داریم و نه نسبت به روسیه سمپاتی. مسئله اصلی اینست که ما خبرها را منتشر کنیم. مثلا وقتی اخبار روسیه در رسانه های غربی و حتی در رسانه های داخل کشور سانسور می شود و انگار نه انگار که یک کشور پهناوری بنام روسیه در جهان وجود دارد و یا اخبار مربوط به دولت روسیه در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور و یا داخل کشور سانسور و تحریف و حتی بکلی منتشر نمی شود برای ما چاره ای باقی نمی ماند که دست همت به کمر زده و اخبار روسیه را از روسی به فارسی ترجمه و منتشر کنیم. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم درحال حاضر پوتین یکی از ورزیده ترین سیاستمداران جهان شده است و حتی یکی از ورزیده ترین روزنامه نگاران ایرانی که 36 سال است در امریکا زندگی می کند و عمده ترین روزنامه های امریکا را مرتب می خواند و رسانه های تصویری را هم می بیند اخیرا و پس از دیدن مصاحبه او با یکی از روزنامه نگاران معروف امریکائی در یکی از تلویزیون های معروف امریکا این تعبیر را در باره پوتین و تسلط او به امور جهانی به کار برد "او را من در حد دوگل میدانم" قهرمان مقاومت فرانسه در جنگ دوم جهانی و سپس رئیس جمهور فرانسه. این روزنامه نگار ایرانی سالها گزارشگر جنگ فرانسه در الجزایر بود و به دو زبان فرانسه و انگلیسی تسلط کامل دارد. می خواهیم به شما و به دیگرانی که احتمالا سئوال شما را از ما دارند بگوئیم که باید سعی کرد اخبار را یکسویه نشنید و زیر سلطه خبری تلویزیون های فارسی زبان نرفت. هیچ اشکالی ندارد که اخبار روسیه و نظرات پوتین را بدانید. در مورد امریکا نیز ما اعتقاد داریم که کاخ سفید چه دراختیار جمهوریخواهان باشد و چه دمکرات ها، نقش مخربی در سیاست جهانی دارد. اما این موجب نمی شود که ما برخی اخبار امریکا را که در رسانه های خود آن کشور تحریف و یا پخش نمی شوند منتشر نکنیم. و یا نسبت به فلان اظهار نظر مهم فلان مقام امریکائی در باره مسائل مختلف جهان و از جمله ایران سکوت کنیم. اجازه بدهید ما به روش کار خود ادامه بدهیم و پیک نت تبدیل نشود به یکی از سایت های خبری که اغلب کپی برداری از هم می کنند و کوچکترین ارتباطی با خوانندگان خود نه دارند و نه می گیرند. حتی در حد همین توجه ما به نظر خوانندگان و پاسخ به سئوالات آنها.

2- اکبر رحمانی- با درود آیا بنظر شما قرار است خلافت اسلامی مورد نظر داعش در افغانستان شکل بگیرد؟

پیک نت: فعلا که در خلافت در سوریه هم مانده اند و درحال نقل مکان اند. باید دید در افغانستان چه پیش خواهد آمد. آیا غرب در پی ایجاد دشواری برای روسیه در جمهوریهای آسیائی همسایه افغانستان هست یا نه؟

پیک نت 27 مهر

 
 

اشتراک گذاری: