ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 مهر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدارهای هاشمی رفسنجانی

 کنفرانس مونیخ در ایران

نشانه سیاست معقول دولت است! 
 
 
 
 

 

از دو دیدار هاشمی رفسنجانی با جمعی از فعالان سیاسی و دیدار با وزیر خارجه آلمان خلاصه مهم ترین نکات مطرح شده را می خوانید:

 

1- برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ در ایران نشانه سیاست خارجی درست و معقول دولت است. در گذشته اصلا ایران را هم برای شرکت دراین کنفرانس دعوت نمی کردند.

در مورد مسائل داخلی نیز هاشمی گفت:

گاهی شاهد افزایش بی اخلاقی ها در سطوح مختلف جامعه هستیم که بیشترین صدمه را به فرهنگ وارد می‌کند، که البته نشانه‌ی آن افزایش طلاق، اعتیاد و بزهکاری است.

2- در دیدار وزیر خارجه آلمان که برای اجلاس تدارکاتی کنفرانس مونیخ به تهران سفر کرده با هاشمی نیز وی گفت:

خواست مردم و دولت ایران، تقویت روابط با کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان است و اگر مزاحمت‌ها کم شود و مسؤولین مربوطه هوشیاری به خرج دهند، می‌توان با تصمیم سازنده، بر موانع فایق آمد. قدرت فنی آلمان و ظرفیت‌های فنی ایران، می‌تواند باعث رونق تکنولوژی در همکاری‌های صنعتی شود.

باید توجه داشته باشید که تروریسم در خاورمیانه چنان تقویت شده که حالت تهاجمی دارد و برای ریشه‌‌کنی این پدیده شوم، نیاز به هوشیاری سیاسی و اقدامات عالمانه است. با رشد و میدان‌داری تروریست‌ها، در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لیبی، نیجریه، سومالی، یمن و بعضی از کشورهای دیگر، عقلای جهانی نباید این پدیده را ساده بگیرند و مبارزه با آنها نیاز به همکاری همه جانبه دارد تا اولاً جلوی پیشروی تروریست‌ها گرفته شود و ثانیاً ریشه‌کن شوند.

هاشمی خطاب به اشتاین مایر که  از ایران عازم عربستان سعودی شد گفت: نگرانی شما از تیرگی روابط ایران و عربستان قابل درک است. تجربه‌ ما می‌گوید که می‌توان اختلافات را حل کرد و از ظرفیت‌های هر دو کشور در جهت مبارزه با تروریسم‌ استفاده کرد. امسال اتفاقاتی در مکه افتاد که احساسات همه مسلمانان را جریحه‌دار کرد.

3- در دیدار با انجمن معماران و شهرسازان جوان:

وضع امروز کشور قابل قیاس با دو سه سال پیش نیست که به بهانه تحریم‌های  ظالمانه، راه تعامل ایران با دنیا را بسته بودند. البته بعضی‌ها در داخل که حیات سیاسی خویش را در حاشیه سازی می‌بینند، به مذاکره کنندگان ارشد با 6 کشور انواع توهین و تهمت را نثار می‌نمودند که هنوز هم ادامه می‌دهند!

پیک نت 28 مهر

 
 

اشتراک گذاری: