ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

وطن فروشان و خائنان

کنگره در تهران تشکیل دادند؟ 
 
 
 
 

 

حسین شریعتمداری قلم دریده است. این کشف تازه ای نیست. همچنان که تحت الحمایه بودنش از سوی بیت رهبری و دفتر سیاسی سپاه پاسداران و بویژه اطلاعات سپاه حرف تازه ای نیست.

حتی اگر همه اینها بعنوان وابستگی های حکومتی یک روزنامه و مسئول آن، شریعتمداری پذیرفته و تحمل شود و کیهان نیز بعنوان روزنامه ارگان این نهادها پذیرفته شود، باز هم این حق هر دولت و هر ارگان و هر فردی است که وقتی در همین ارگان به این و آن توهین می شود و اتهام زده می شود، مدعی العموم او را احضار کند و رسما مستندات اتهامات را از او بخواهد.

این جمله کیهان را پس از تشکیل حزب اتحاد ملت ایران بخوانید: «حزب اتحاد ملت با حضور اصحاب فتنه  و وطن‌فروشان فتنه 88 با نقاب جدید آمد!»

یک روزنامه و یا سردبیرآن روزنامه می تواند مخالف یک حزب سیاسی در کشور باشد و آن را نقد هم بکند، اما کدام قانون اجازه میدهد آن روزنامه از اصطلاحات "اصحاب فتنه"، "وطن فروشان" و ... استفاده کند و به هیچکس و هیچ نهاد قضائی هم پاسخگو نباشد؟

حکومت اجازه فعالیت به یک حزب سیاسی داده و آن حزب هم کنگره اش را برگزار کرده است. بحث اقدام غیر قانونی منحله اعلام کردن احزاب در جمهوری اسلامی که وام گرفته شده از دوران شاه و پدرش است هم بماند. حالا اگر از آن حزب منحله اعلام شده عده ای رفتند و در یک حزب نو بنیاد فعالیت کردند، وطن فروشان هستند؟ خائنان هستند؟ معیار خیانت چیست؟ بموجب کدام سند وطن فروخته اند؟ آن هم کسانی که 35 سال در همین جمهوری اسلامی وزیر و وکیل و کار بدست بوده اند.

دلیل این بلبشو جز اینست که وقتی رهبر متر نکرده پاره می کند و اعتراض مردم به نتیجه اعلام شده انتخابات 88 را "فتنه" اعلام می کند و نخست وزیر و رئیس مجلس کشور را به میل خود حصر خانگی می کند و به هیچ نهادی هم پاسخگو نیست که مستنداتش را ارائه بدهد، "کوچک ابدالی" مثل حسین شریعتمداری چرا نتواند این شکر خوری ها را بکند؟ «ماهی از سر گنده گردد، نی ز دُم»

پیک نت 1 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: