ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مانتوی توری مُده شده

دکمه اش اتفاقی گم شده 
 
 
 
 

 

این گزارش، نوشته های چند تن از خوانندگان پیک نت است که ما آن ها را جمع و جور کرده ایم و نام شهرهائی که از آنجا برای ما فرستاده اند را نیز قید کرده ایم:

 

 اصفهان- الان مانتوی بدون دگمه مده. یعنی جلوی مانتو از دو طرف بازه و دگمه نداره. این مانتو توی گرمای امسال زیاد استفاده میشه. خودم هم می پوشم. یکی هم مانتوی به اصطلاح بدن نما یا شیشه ایست. جنس این مانتو از توره که البته زیرش لباس پوشیده میشه. دگمه هم نداره. پوشش زیر مانتو از رو مانتو پیداست و کسی بدون لباس این رو نمی پوشه بیاد از خانه بیرون. هر کی چنین حرفی بزنه حرف مفت زده. یک نوع دیگه مانتو بدون دگمه کوتاه تر هم هست و می پوشند و بلندترش هم هست. جنس این مانتو بدن نما هم هست. از تور و یا حریر - پشت بلند و جلو کوتاه که زیر این مانتو هم لباس رنگی و شیک می پوشن.

 

رشت- بله، در رشت هم مانتوی بی دگمه و مانتوی شیشه ای مدل روز است، مخصوصا از امسال مانتوهای بدون دکمه شدیدا مد شده ، شلوار چسبان با بلوز کوتاه می پوشند و یک مانتوی جلوباز و بدون دکمه رویش،گاها این مانتوهای جلو باز بلند هم هستند. خیلی از خانم ها هنوز مانتوی معروف به مانتوی خانگی می پوشند با یک تونیک. مانتوهای شیشه ای تنوع رنگ هم داره، بلند، كوتاه، مشكی. پشت مانتو كلا حریره و حتی تا خط كمر هم آستر داره كه بدن پیدا نباشه

 

مشهد- امسال در مشهد هم این مانتوها مد شد. خیلی از مسافرای تابستون این مد رو با خودشون آوردن مشهد.حریر ها آره تابستون مد شد. قیمت ها متنوع است. از 150 هزار تومن تا 400 هزار تومن.

 

تهران- منظور مانتو های نازك نخی است كه لباس زیر خانم ها از زیر دیده میشه. مانتو های كه گیپور هستن و  آستر دارن ولی این استر كمی كوتاه تر از قد مانتوها و در قسمت آستین هست و  در نتیجه مقداری از دست پیداست ودر قسمت قدی چون همه ما شلوار پامونه مشكلی ایجاد نمیكنه. دخترها وقتی این مانتو های حریر یا گیپور جلو باز را میپوشن، زیر مانتو یك تاپ یا تیشرت كوتاه هم میپوشن كه بعضی اوقات ناف هم پیداست و اینارو با شلوارهای (لگ) یا جذب میپوشن..

البته چیزی كه در خیابان ها دیده میشه اون چیزی كه ارشادی ها هی دارن خودشونو جر میدن نیست.

هر كسی تقریبا هر چیزی كه دلش میخواد میپوشه فقط با شنیدن صدا "خانم!" آماده جر و بحث و احتمالا رفتن میشه. یك ساعت پیش من كه مانتو جلو باز پوشیده بودم، از پشت سر خانمی صدام كرد خانم، خانم ... بند دلم پاره شد. برگشتم عقب، یک خانم چادری بود. فکر کردم حالا دوباره نصیحت شروع میشه اما خوشبختانه خانم چادری فقط با اشاره به ماشین های سیاهی که در خیابان فردوسی مانور میدادند پرسید: این ماشینای سیاه و پلیس موتور سوار چرا تو خیابان هستن:

گفتم بخاطر باز شدن سفارت انگلیس.

بعدش هم یکی از مانتو فروش های حوالی خیابان هفت تیر گفت: بسیجی ها می خواستن توی خیابان صف ببندند و نگذارند سفارت انگلیس باز بشه که نیروی انتظامی کیششان کرد!

بیشتر روی مانتو های سفید حساس هستن، كه کیفیت بهتری دارند و واسه این روزهای گرم تهران مناسب هستند. فروشنده یكی از مانتوها رو نشونم داد و گفت بعضی اوقات حتی به این هم گیر میدن... دستاشو برد زیر پارچه گفت اگر شما چیزی دیدی منم می بینم!

 

پیک نت 2 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: