ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مانورهای انگلیسی

برای فشار به کنگره امریکا! 
 
 
 
 

 

در محافل سیاسی و مطبوعاتی ایران، بحث روز، نه بازگشائی سفارت انگلستان در ایران، بلکه دلیل شتاب انگلستان برای بازگشائی سفارتخانه خود در ایران است.

سفارت انگلستان قرار بود در آستانه پایان سال جاری میلادی بازگشائی شود، اما بصورت ناگهانی انگلستان اعلام کرد حاضر است فورا سفارت خود را درایران بازگشائی کند و جمهوری اسلامی نیز بلافاصله آن را پذیرفت. به گونه ای که سفارت انگلستان هنوز کادر لازم و مقدمات انجام امور کنسولی را هم ندارد.

در همین محافل گفته می شود، انگیزه اصلی این اقدام، با توجه به رابطه عمیق انگلستان و امریکا، فشار به کنگره این کشور برای تصویب توافق اخیر اتمی با ایران بود. حضور چهره های نفتی و اقتصادی انگلستان درایران و مذاکراتی که بلافاصله انجام شد نیز تائیدی است براین گمانه زنی.

در یک خبر دیگر که آن نیز می تواند فشار به مخالفان توافق اتمی در کنگره امریکا و بویژه لابی های اسرائیل باشد، سفر علی لاریجانی رئیس مجلس به امریکاست. در این محافل گفته می شود که وی به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس برای شرکت در اجلاس بین المجالس نمایندگان سازمان ملل راهی نیویورک خواهد شد. و باز گفته می شود، محمد جواد ظریف یک هفته پیش از تشکیل مجمع عمومی سالانه سازمان ملل راهی نیویورک می شود، برای حضور دراجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان ملل! قراراست روحانی چهارمین سخنران این اجلاس باشد. اجلاس 28 سپتامبر است.

پیک نت 3 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: