ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

آمار فاجعه اعلام نمی شود

در منطقه 12 تهران

بچه ها را در شکم مادر می خرند! 
 
 
 
 

 

 مدیرکل اجتماعی وزارت کشور درجمع کارگروه اجتماعی استان تهران گفت:

«آمارهای واقعا نگران کننده ای داریم که من نمی توانم بسیاری از آنها را بیان کنم. مثلاآمارها مثل    آمار یک میلیون و۳۵۰ هزار نفری مصرف کنندگان الکل در جامعه غیر واقعی نیست و تازه این عددها شمارشان بیشتر از اینهاست. آمارهای رسمی با واقعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور ناهمآهنگ و غیرواقعی است.

اعتیاد فراگیراست. امروز معتاد جامعه جلوی خودروی پلیس مواد مصرف می‌کند. حالا شگرد جدید هم دارند و خود را به خودروها می‌زنند تا از این طریق پول بگیرند و خرج اعتیاد را در بیآورند. مقابل دانشگاه‌های ما هم این معتادان دیده می شوند.

آمار ضرب و جرح ناشی از پایین آمدن آستانه تحمل شهروندان است.

ما ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار زن سرپرست خانوار و سالانه ۲۰۰ هزار آسیب دیده در تصادفات رانندگی داریم. مردم همچنان گرفتارند و نظامات سابق ما قادر نیست مسائل را حل کند، برای همین عناوین مجرمانه افزایش یافته و در نتیجه سالی۶۰۰ هزار نفر وارد زندان‌ها می شوند.

۱۸ میلیون در سکونتگاه‌های غیر رسمی (کارتن، زاغه، حلبی آباد و...) زندگی می کنند.

یکی از استادان دانشگاه در همین جلسه گفت: «بنده خودم چند شب در میان کارتن‌خواب‌ها زندگی کردم تا توانستم یک طرح جامع تدوین کنم. شما یک‌ سری به منطقه ۱۲ تهران بزنید که ۱۳ محله دارد از محله اودلاجان تا دروازه غار و آسیب ها را ببینید. در همین محلات کودکان را خرید و فروش می کنند. آن‌قدر وضعیت بحرانی است که بچه را در شکم مادر یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پیش خرید می‌کنند. اطلاعات شفاف نیست و درهم است وضع آن‌قدر خراب است که دانشگاه صنعتی شریف که اصلا کارش صنعت است کارگروه آسیب‌های اجتماعی ایجاد کرده است.»

پیک نت 4 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: