ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در تالار آئینه آستانقدس رضوی

سئوالات آیت الله طبسی

پاسخ های هاشمی رفسنجانی 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی، در ادامه سفر به مشهد، در تالار آیینه آستان قدس رضوی، با جمعی از روحانیون و طلاب حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعات استان خراسان رضوی و شهر مشهد دیدار کرد. در این دیدار آیت الله واعظ طبسی تولیت آستانقدس رضوی در یک اقدام بدعتی، از هاشمی رفسنجانی پرسید:

«آینده نظام اسلامی چه خواهد شد؟ چقدر توانستیم دنیا را متوجه تأثیرگذاری انقلاب کنیم؟ مذاکرات را تا امروز چقدر موفق می‌دانید و دورنمای آن چیست؟ جمع روحانی منتظر است تا نظر شما را درباره مسایل اقتصادی، نتایج مذاکرات هسته‌ای و موفقیت های دولت و برنامه های آینده بشنود.»

 

هاشمی رفسنجانی در پاسخ گفت :

 «آنچه این روزها فرمانده سابق نیروی انتظامی افشا کرد، بخشی از همان توطئه ای بود که قبلاً هم گوشه ‌هایی از آن افشا شده بود.

یک بار که نارضایتی علما از حضور زنان در ورزشگاه‌ها در برخی رسانه ها پخش شده بود، از نزدیکان این طیف (احمدی نژاد و مصباح یزدی) می گفتند باید امام زمان (عج) بیاید تا گردن خیلی از این علما را بزند. با همه آن القائات، مردم ایران در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ثابت کردند که روحانیت را برای نقش گذشته، امروز و آینده دوست دارند.

گرو ‌های تروریستی مثل طالبان، داعش، بوکوحرام و جبهه النصره انقلاب ها را مصادره و مردم را پشیمان کرده اند.  برنامه شومی دارند که عراق را به سه کشور تجزیه کنند تا منابع آن را به آسانی به یغما ببرند.

در ایران مشکلاتی داریم که امیدواریم بتوانیم به تدریج و بخصوص پس از لغو تحریم ها آنها را حل کنیم. نتیجه آن همه مقاومت دیپلماسی این شده که رئیس جمهور کشوری مثل آمریکا به صراحت از قدرت استدلال در مذاکرات و توانایی های ایران می گوید.

به مشکلات دولت در جهت تأمین بودجه برای پیگیری کارهای عمرانی وافقیم. امیدواریم دلسوزان کشور کمک کنند تا دولت با شرایط موجود کشور را اداره کند که در آن صورت همه ما با امنیت کامل سیاسی و اقتصادی می‌توانیم برای آینده کشور برنامه‌ ریزی کنیم.

پایبندی دولت فعلی به سیاست‌های کلی نظام بر خلاف دولت گذشته است. در گذشته با صراحت می‌گفتند مجمع و مصوبات آن و سیاست‌های کلی را قبول نداریم، در عمل هم به گونه ‌ای رفتار کردند که مصوبات مجمع به نتیجه نرسد.

به جای تقویت بخش خصوصی و اشتغالزایی و کارآفرینی و به خاطر ارائه آمارهای دروغین، باعث بزرگ شدن بادکنکی بدنه دولت شده بودند.

متأسفانه امروز هم جمعی در مسیر حرکت دولت مانع‌تراشی و در جامعه القای تفرقه می‌کنند، در حالی که شرط موفقیت در شرایط حساس منطقه، وحدت است.

پیک نت 4 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: